اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس عالی وزارت امور خارجه:

هنرمندان با زبان هنر اسلام را به مردم دنیا معرفی کنند

کارشناس عالی علوم استراتژیک وزارت امور خارجه گفت: هنرمندان امروز باید مفاهیم اسلامی و دینی را به زبان هنر با هدف ترویج دین اسلام به مردم دنیا معرفی کنند.

هنرمندان با زبان هنر اسلام را به مردم دنیا معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن قدیری‌ابیانه صبح امروز در نخستین یادواره شهدای هنرمند «شاهدان شیدایی» استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امروز هنرمندان برای مقابله با دشمنان اسلام باید با زبان هنر به عرصه جهاد اقتصادی بپردازند و جوانان را تشویق به رعایت آن کنند تا در برابر آنان به پیروزی برسیم.

وی با بیان اینکه باید هنرمندان برای خنثی کردن تبلیغات دشمن وارد عرصه شوند، ابراز داشت: آنان می‌توانند یک حدیث و آیه‌‌ قرآنی را نقاشی و به تصویر بکشند یا مسابقه نقاشی با موضوع احادیث بین قشرهای مختلف اعم از کودکان و جوانان برگزار کنند تا آنان بیشتر با مفاهیم اسلامی آشنا شوند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به احادیثی از جمله بهشت زیر پای مادران است، نجات یک انسان بیانگر نجات همه بشریت است و شکستن شاخه درخت مثل شکستن بال فرشتگان اشاره کرد و گفت: با تصویر کشیدن این احادیث و به نمایش گذاشتن آن در دنیا می‌توان تعداد بیشتری از مردم کشورهای مختلف را به سوی اسلام دعوت کرد.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه در فیلم و تلویزیون از کار کردن بیشتر به عنوان جان کندن به کار می‌رود در صورتی که اسلام آن را بهترین تفریح می‌داند، اظهار داشت: باید هنرمندان مفاهیمی مانند حماسه اقتصادی و پرهیز از اسراف را در قالب هنر به شیوه‌های مختلف نقاشی، شعر و موسیقی به مخاطبان معرفی کنند که متأسفانه ما در این زمینه کم فعالیت کرده‌ایم.

روحیه شهادت‌طلبی مهم‌ترین دلیل عدم حمله دشمن به ایران

این مسئول با بیان اینکه با زنده‌ نگه داشتن یاد شهدا می‌توانیم وجود این شخصیت‌های والا در کشورمان را به رخ جهانیان بکشانیم، ابراز داشت: در 8 سال دفاع مقدس همه قدرت‌ها از صدام و متجاوزان حمایت کردند تا بتوانند کشور ما را شکست دهند ولی شهدا و رزمندگان اسلام با فداکاری و ایثار خود دشمنان را به زانو در آوردند.

کارشناس عالی مسائل استراتژیک در وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکا مدام عنوان می‌کند که هم گزینه‌ها از جمله نظامی روی میز است، اذعان داشت: مهم‌ترین دلیلی که این کشور جرات حمله به ایران را ندارد وجود همین روحیه شهادت در بین ملت ما است.

قدیری‌ابیانه بیان کرد: در هیچ کشوری یک نفر با دانستن کشته شدن خود در جبهه به میدان نبرد نمی‌رود، ولی در کشور ما بسیجیان با داوطلب شدن در میدان جهاد جان خود را فدا می‌کنند تا بتوانند از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام دفاع کنند.

وی ادامه داد: تحقق این مهم در 8 سال دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و باید فداکاری و ایثار آنان را زنده نگه داریم و آن را با هدف پیشگیری از تجاوز دشمن و ایجاد امنیت در کشور حفظ کنیم.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: برخی افراد به دلیل شهادت شهدا، افسوس و غم می‌خورند که چرا آنان شهید شدند ولی نمی‌دانند که آنها در بهترین جایگاه در نزد خداوند متعال روزی می‌خورند.

قدیری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ابیانه خاطرنشان کرد: شهدا نیاز به ما ندارند که خاطره آنان را گرامی بداریم بلکه ما نیاز داریم که یاد آنان را زنده نگه داریم تا از اهداف و ارزش‌های اسلامی دور نشویم.

کارشناس عالی علوم استراتژیک وزارت امور خارجه به سخنان امام خمینی (ره) بعد از قطعنامه 598 اشاره کرد و گفت: ایشان بعد از این قطعنامه فرمودند خدایا درهای شهادت را به سوی ملت ما نبند تا با نصیب شدن توفیق شهادت مردم از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند تا به بهترین جایگاه در نزد تو نایل شوند.

وی با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس برهه‌ای از زمان بود که رزمندگان باید قلم‌ها را زمین می‌گذاشتند و اسلحه به دست می‌گرفتند ولی اکنون برعکس این موضوع شده است، اضافه کرد: به همین دلیل هر فردی در هر عرصه‌ای است باید رسالت خود را به نحو مطلوبی انجام دهد تا در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه کشورهای بیداری اسلامی از جنگ تحمیلی ما الگوبرداری می‌کنند تا بتوانند در برابر حاکمان ظالم به پیروزی برسند، عنوان کرد: محور این الگوگیری حرکت ارزشمند شهدا است بر این اساس باید آنان را بیشتر به این کشورها معرفی کرد تا به پیروزی نزدیک شوند.

انتهای پیام/77009/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول