اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

تدوین کتاب سبک زندگی اسلامی برای مدارس ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید کتاب سبک زندگی اسلامی به عنوان یک واحد درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

تدوین کتاب سبک زندگی اسلامی برای مدارس ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هادی زارع‌پور عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ در خصوص سبک زندگی اسلامی که به همت انجمن اهل قلم استان کهگیلویه و بویراحمد در محل نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مفاهیم جدید که عمری کمتر از 30 یا 40 سال در دنیا دارد مفهوم سبک زندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این بحث ریشه روانشناسانه دارد و در سال‌های گذشته نیز مقام معظم رهبری بحث مهم سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند.

این مسئول با بیان این‌که در مقاطعی از فرهنگ غرب به صورت مونتاژی تأثیراتی گرفتیم، افزود: این تأثیرات در خوراک و پوشاک و مسکن و حتی آموزش و پرورش ما رسوخ کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم سبک زندگی خود را مصونیت‌سازی کنیم باید قبل از هر چیز جلوی تهاجم فرهنگی را بگیریم، اظهار کرد: اکنون 85 درصد محصولاتی که در دنیا وجود دارد مربوط به 10 تا 12 کشور است که برخوردار از همه توانمندی‌های مادی بود و غول‌های رسانه‌ای را هم در اختیار دارند که لازم است در مقابل آن‌ها برنامه‌های تولیدی و کارساز داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر جواب ندادن محدودیت‌ها برای مقابله با این‌گونه تأثیرپذیری‌ها، افزود: اطلاعات مرز نمی‌شناسند و باید با تولید برنامه‌های فاخر، فرهنگ خود را در برابر القائات آن‌ها واکسینه کنیم.

زارع‌پور این وظیفه را در آموزش و پرورش مربوط به معاونت پرورشی دانست و گفت: در این معاونت بسیاری از برنامه‌ها طراحی می‌شود و باید مهارت‌های سطح زندگی را به صورت یک کتابچه درآوریم و این کتابچه را به عنوان فعالیت فوق برنامه و به عنوان سبک زندگی در اختیار دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار دهیم.

انتهای پیام/2571/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول