اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل بسیج هنرمندان تأکید کرد

لزوم آموزش هنرمندان برای خلق آثار اصیل ایرانی اسلامی

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل بسیج هنرمندان برگزاری گفت: هنرمندان باید برای خلق آثار جدید و جذاب با محتوای اصیل ایرانی اسلامی آموزش داده شوند.

لزوم آموزش هنرمندان برای خلق آثار اصیل ایرانی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، احمد رسولی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سفال لالجین با بیان اینکه هنر سفالگری ریشه در تاریخ بشر دارد، اظهار کرد: جهت‌دار بودن هنر سفالگری ارزش هنر سفال را نشان می‌دهد.

وی افزود: هنرمند با دستان هنرمند خود می‌توانند مفاهیم فرهنگی، نوع تفکر و نوع زندگی را به استفاده‌کنندگان از هنر انتقال دهند.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل بسیج هنرمندان کشور یادآور شد: هنرمندان باید برای خلق آثار جدید و جذاب که محتوای اصیل ایرانی اسلامی دارد، آموزش داده شوند.

وی بیان داشت: متولیان و برنامه‌ریزان حوزه فرهنگ و هنر با حمایت از هنرمندان نباید اجازه دهند فاصله بین هنر ایرانی و مردم بیشتر شود.

رسولی در ادامه سخنانش تصریح کرد: برگزاری جشنواره سفال لالجین گام کوچکی برای ارزش‌گذاری به ارزش‌ها اسلامی و مقابله با ضد ارزش‌هاست.

وی هنر را وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف دانست و گفت: هنرمندان ایرانی باید با آمیزش هنر و فرهنگ اصیل کشور خود نسل جوان را از گرایش به فرهنگ بیگانه باز دارند.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: هنرمندان به عنوان تأثیرگذارترین قشر فرهنگی جامعه می‌توانند با ارائه هنرهای اصیل کشور خود نسل جوان را با این فرهنگ مأنوس کنند.

وی با اشاره به جنگ نرم و نشانه رفتن اندیشه، اعتقادات و فرهنگ مردم به وسیله دشمنان گفت: امروزه دشمنان سعی در تخریب فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مردم دارند.

رسولی اضافه کرد: اگر هنرمندان آثار خود را در راستای حفظ ارزش‌ها و معنویات ایرانی اسلامی خلق نکنند، ممکن است این ارزش‌ها به خواست دشمن تخریب شود.

در پایان مراسم از 95 اثر رسیده به جشنواره 9 اثر به عنوان اثر برتر معرفی شده و تندیس نخستین جشنواره سفال لالجین را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/89006/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول