اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شورای شهر گرگان:

آلاچیق‎سازی با اجرای طرح جامع از بین می‌رود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه در ساخت و سازهای گرگان با مشکل روبرو هستیم، گفت: با اجرای طرح جامع شهر گرگان آلاچیق‎سازی در نوع ساخت و سازها از بین خواهد رفت.

آلاچیق‎سازی با اجرای طرح جامع از بین می‌رود

ابراهیم جرجانی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: طرح جامع حدود و فضای شهری را به صورت بهتر تعریف می‎کند تا در شهرسازی معیارهای لازم را داشته باشیم و معیارها را در سطح وسیع مشخص می‎کند.

وی افزود: طرح جامع که دیده شده و اجرا خواهد شد به طور قطع از نظر خدمات شهری و مسائل مختلف، فضایی را به شهر گرگان اضافه می‎کند که محدوده زیارت‎ هم یکی از این مسائل است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: محدوده زیارت یکی از محدوده‎هایی است که باید در مدیریت شهری قرار گیرد و ساماندهی و مدیریت خاصی برای این محدوده انجام شود.

جرجانی بیان کرد: ساخت و ساز از مواردی است که در حیطه خدمات شهری قرار دارد و به طور قطع باید برای این موضوع برنامه‎ریزی دقیق صورت گیرد. زیرا در حال حاضر حتی ما برای ساخت و ساز در شهر گرگان با مشکلاتی مواجه هستیم و با اضافه شدن فضای زیارت به محدوده خدمات شهری گرگان این اهمیت و حجم کار دو برابر خواهد شد.

جرجانی ادامه داد: به هر حال شورای شهر و شهرداری گرگان باید امکانات خود را در آن سطح بالا بیاورند که بتوانند این موضوع را مدیریت کنند و در نحوه اجرا شدن آن به درجه مطلوب برسد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: این طرح با توجه به اینکه ابلاغ شده و یک طرح با برنامه‎ریزی است باید شهرداری در اجرای آن همت لازم را به خرج دهد.

جرجانی افزود: اگر این طرح همانند برخی طرح‎ها اجرا نشود عواقبی که خواهد داشت به طور طبیعی شهروندان را بیشتر از گذشته با مشکل مواجه خواهد کرد. در این طرح مسائل مختلف همانند ساخت و ساز و موضوع پارکینگ ساختمان‎ها دیده شده و طرح‎های تشویقی نیز در آن مد نظر قرار گرفته که می‎تواند به نوعی حالت آلاچیق‎سازی در ساختمان‎ها از بین برود و اتفاق خوبی در این عرصه نیز در شهر اتفاق بیافتد که از محاسن این طرح است.

جرجانی گفت: به نظر من اگر شهرداری در اجرای این طرح یک همت عالی را به خرج دهد به طور قطع شاهد اتفاق‎های بسیار خوبی در سطح شهر گرگان خواهیم بود.

انتهای پیام/83004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول