اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان:

سازمان توسعه گردشگری در شهرداری اصفهان ایجاد می‌شود

سرپرست اداره روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: سهم فعلی شهر اصفهان در صنعت گردشگری با قابلیت‌های آن مطابق نیست و شهرداری اصفهان برای توسعه گردشگری در سال آینده سازمان توسعه گردشگری راه‌اندازی می‌کند.

سازمان توسعه گردشگری در شهرداری اصفهان ایجاد می‌شود

به گزارش  خبرگزاری فارس در اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به گزارش نشریه فایننشال تایمز که به موضوع مقاصد اصلی گردشگری در سال 2014 پرداخته و ایران را به دلیل جاذبه‌های منحصربه‌فرد در فهرست "پر بازدیدترین" کشورهای دنیا در سال 2014 قرار داده است، گفت: در زمان کنونی روی آوردن شهرداری‌ها به سمت توسعه گردشگری یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار در شهرها در صورتی تضمین می‌شود که عوامل فرهنگی بخش جدایی‌ناپذیر راهبردهای دستیابی به آن تلقی شود، افزود: لازم است این راهبردها را در پرتو زمینه‌های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه طراحی کرد.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در عصر حاضر رابطه‌ای دوجانبه بین فرهنگ و گردشگری به وجود آمده است، تصریح کرد: فرهنگ منبعی حیاتی برای توسعۀ گردشگری محسوب می‌شود و گردشگری هم سهم مهمی در توسعه دیپلماسی فرهنگی دارد.

جمالی‌نژاد افزود: آنچه اصفهان را جهانی کرده است، روح ایمان و ایثار، فلسفه، اندیشه و هنر اصیل و غنی ایرانی، اسلامی است که در روح و اجزای بناهای این شهر تبلوریافته و ذره‌ذرۀ فضاهای آن را عطرآگین نموده است.

وی تاکید کرد: شایسته است اصفهان با همۀ توانمندی‌ها و جاذبه‌های بی‌نظیر خود جایگاه والاتری را در حوزۀ گردشگری به خود اختصاص دهد.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه سهم فعلی شهر اصفهان در صنعت گردشگری هرگز با قابلیت‌های آن مطابقت نمی‌کند، گفت: در سال آینده شهرداری با فعالیت سازمان توسعه گردشگری به برنامه‌ریزی و پویایی این حوزه در شهر می‌پردازد.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول