اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری پزشکی شیراز فرابخشی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه گسترش گردشگری پزشکی در این شهر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیار آن فرابخشی است، بر محوریت استانداری فارس در این زمینه تاکید کرد.

بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری پزشکی شیراز فرابخشی است

دکتر محمدهادی ایمانیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، گسترش گردشگری پزشکی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیار آن در این شهر را چندوجهی دانست و اظهار داشت: از نیروی انتظامی، گمرک، فرودگاه، جامعه هتل‌داران و نظام پزشکی گرفته تا بخش خصوصی و حتی تاکسی‌داران در این زمینه نقش دارند و همکاری آنها از ضروریات توفیق یافتن در این مورد است.

وی افزود: چنانچه هر یک از بخش‌های موثر در رونق گردشگری پزشکی شیراز نقطه ضعفی از خود نشان دهند، نه تنها گردشگران در این زمینه ترغیب و تشویق به سفر به شیراز نمی‌شوند بلکه نتیجه عکس می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با برشمردن اهمیت و جایگاه گردشگری پزشکی که علاوه بر تامین منابع اعتباری شهر موجب اصلاح رفتارهای اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: این امر نه تنها در زمینه‌های اقتصادی پیشرفت و توسعه شیراز را به دنبال خواهد داشت، بلکه موجب اندیشیدن شهروندان در نوع رفتار خود می‌شود و از این طریق انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی را ممکن می‌کند.

ایمانیه از استاندار فارس خواست تا نخستین جلسه در این زمینه را برگزار کند و ادامه آن را به یکی از معاونت‌های برنامه‌ریزی یا عمرانی خود بسپارد.

وی برگزاری جلسات با فاصله‌های طولانی در این زمینه را بی‌اثر دانست و گفت: ما نیز قول می‌دهیم که دبیر خوبی برای این جلسات باشیم و بتوانیم گردشگری پزشکی را در این شهر سر و سامان داده تا شهروندان بتوانند از ظرفیت‌های بسیار شیراز در این زمینه بهره کافی را ببرند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به این پرسش که شهروندان در وضعیت فشارهای اقتصادی چگونه می‌توانند از یک برنامه تغذیه‌ای مناسب برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: در این زمینه بنا داریم با کمک صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، برنامه‌های آموزشی لازم را داشته باشیم به طوری که 30 درصد هر برنامه در مورد دارو و غذا باشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه با آموزش شهروندان در زمینه تغذیه توسط رسانه‌ها می‌توان به سلامت مردم کمک کرد و آنان را به سمت و سوی استفاده از مواد غذایی سالم سوق داد، بیان کرد: در این زمینه نیز استفاده از فرهنگ‌سراها و گفت‌وگوی رو در رو با مردم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد که تاکنون شهرداری شیراز در این مورد همکاری خوبی داشته است.

وی با توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه از نان‌هایی که در آرد آنها سبوس گندم بیشتری وجود دارد استفاده کنند، مردم را از خرید نان‌های سفید و بدون سبوس منع کرد و گفت: روغن مصرفی مردم نیز باید سه ویژگی گیاهی، مایع و برای سرخ‌کردنی بودن را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مصرف خوراکی‌هایی که در آنها شکر به کار برده شده را مضر دانست و بر استفاده از شیرینی‌های طبیعی مانند کشمش، انجیر، خرما و ... تاکید کرد.

ایمانیه به رسانه‌ها پیشنهاد کرد که بخشی از صفحات خود را به مسائل مرتبط با سلامت مردم اختصاص دهند و در این زمینه از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرده و نیز به این روش به شمار مخاطبان خود بیفزایند، چراکه مردم از آنچه به بهتر زندگی کردن و سلامت بستگی داشته باشد استقبال می‌کنند.

وی در مورد بهره‌گیری رسانه‌ها از نظرات متخصصان در زمینه‌های مختلف پزشکی و اثرگذاری آنها در گسترش سلامت و بهتر زندگی کردن مردم، پیشنهاد داد که در صورت استقبال در هر نوبت متخصصی را به هر رسانه معرفی خواهد کرد تا نظرات وی و پاسخ به پرسش‌های شهروندان را به مردم منتقل کند.

این متخصص در بخش دیگر سخنان خود به طب سنتی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی درمانگاه طب سنتی بیمارانی که پس از گذران تمام مراحل نتیجه‌ای نگرفته‌اند را به این مرکز هدایت می‌کنیم تا از این طریق نیز به درمان آنان کمک شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پزشکان عمومی پس از اتمام دوره‌های 6 و هفت ساله‌ پزشکی می‌توانند در رشته‌هایی مانند طب سنتی و داروسازی سنتی وارد شوند، گفت: در هشت دانشگاه کشور و همچنین شیراز این رشته‌ها راه‌اندازی شده و نخستین دانشجویان فارغ‌التحصیل از آنها امسال وارد عرصه کار و طبابت در این زمینه می‌شوند.

ایمانیه نگاه‌های افراطی و تفریطی در این زمینه را جایز ندانست و تصریح کرد: دانشجویان در رشته‌های طب و داروسازی سنتی با بررسی و مطالعه مباحث این طب، به تحقیقات لازم می‌پردازند و پس از گرفتن نتیجه، مقالات خود را برای محافل علمی جهان چاپ می‌کنند تا برای دیگران نیز ملاک شود.

انتهای پیام/2448/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول