اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گردش چرخ گردشگری همدان با جذب سرمایه‌گذاران

با آغاز سرمایه‌گذاری گروهی از سرمایه‌گذاران در دو پروژه گردشگری در همدان، چرخ گردشگری این شهر به حرکت درآمد.

گردش چرخ گردشگری همدان با جذب سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بزرگ در همدان از سالیان قبل به ویژه در سال‌های گذشته به یک دغدغه نه تنها در بین مردم بلکه در بین مسئولان تبدیل شده است.

با توجه به مصوبات کمیسیون اصل 90 که واگذاری بیشتر امور را به بخش خصوصی بررسی می‌کند، امروزه سرمایه‌گذاری به یک اصل مطرح است و مسئولان همدان نیز بر آنند که بتوانند برای توسعه استان در این سمت و سو حرکت کنند.

با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان همدان، سرمایه‌گذارانی به همدان آمده و برای اجرای پروژه‌هایی اقداماتی کرده‌اند، اما در برخی موارد به علت برخورد با مشکل همدان را ترک گفته‌اند.

به نظر می‌رسد روند طولانی‌مدت بروکراسی اداری در همدان یکی از عوامل ترک سرمایه‌گذاران باشد.

یکی دیگر از عواملی که شاید مانع ورود سرمایه‌گذاران به همدان شده، عدم همکاری مسئولان با آنها و گذر برخی مواقع عدم دعوت از آنهاست که به نوعی پیشرفت همدان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

امروزه همه ما می‌دانیم با وضعیت کنونی بودجه، اعتبارات و تحریم‌ها دیگر دولت به تنهایی نمی‌تواند در توسعه شهرها دخیل باشد پس تنها راه چاره رفع مشکلات جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

مسئولان همدان نیز برای جذب سرمایه‌گذاران دست به اقداماتی زده‌اند که از جمله آنها می‌توان به دعوت از سفیران و کارداران خارجی برای بازدید همدان و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

این سفرا و کارداران در ابتدای حضور خود در همدان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همدان سخنانی گفته و نظر مساعد خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اعلام کرده‌اند، اما آن طور که باید و شاید این موضوع جامه عمل نپوشیده است.

سرمایه‌گذاری در همدان باید در اولویت امور قرار گیرد، زیرا استان همدان در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعتی ظرفیت بالایی داراست که می‌طلبد این موارد مورد توجه ویژه‌ مسئولان قرار گیرد.

اما در چند روز گذشته با خبر شدیم که گروهی از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری وارد همدان شده‌اند و جلساتی در فرمانداری و استانداری همدان داشته‌اند تا از چند و چون فعالیت در همدان آگاه شوند.

با پیگیری‌های صورت گرفته گویا سرمایه‌گذاران برای احداث یک هتل پنج ستاره و یک مرکز خرید مجهز در همدان اعلام آمادگی کرده‌اند که با موافقت استاندار به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

گردشگری اولویت سرمایه‌گذاران در همدان است

در همین راستا فرماندار همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی برای ساخت مجموعه‌هایی مانند هتل حداقل پنج‌ستاره و یک فروشگاه بزرگ مرکزی با واحدهای تجاری برنددار، در همدان اعلام آمادگی کرده‌اند که با استقبال شهرستان، مجموعه استان و استاندار مواجه شده است.

حسن قهرمانی‌مطلق در خصوص چرایی سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در امر گردشگری بیان داشت: تاریخ و تمدن عظیم همدان از یک سو و وجود مناظر بکر و طبیعی از سوی دیگر، همدان را به عنوان قطب گردشگری مطرح کرده و همین توجه به صنعت گردشگری را در اولویت قرار داده است.

وی یادآور شد: اگر موضوع گردشگری همدان را به طور ملموس برای علاقه‌مندان معرفی کنیم، در آن صورت از نظر کسب درآمد و ایجاد ارزش افزوده برای استان گام‌های ارزشمندی خواهیم برداشت.

فرماندار همدان با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در همدان حدود 400 میلیارد تومان است، افزود: با توجه به اهمیت و درآمدزا بودن صنعت گردشگری در همدان، سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری و اقتصادی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: کهن‌شهر همدان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری است، اما در مواقعی از قابلیت‌های گردشگری این شهر غفلت شده و آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

قهرمانی‌مطلق تصریح کرد: باید بیش از گذشته داشته‌های همدان را در زمینه گردشگری به منصه ظهور برسانیم و از سرمایه‌‎گذاران داخلی و خارجی برای تقویت این بخش درآمدزا بهره بجوییم.

 

از بروکراسی اداری در سرمایه‌گذاری کاسته شود

اما آنچه در این میان مهم است، اینکه هر دو پروژه‌ مدنظر سرمایه‌گذاران که با مساعدت استاندار همدان مواجه شده در زمینه گردشگری است و در جذب توریست داخلی و خارجی اثرگذار است.

استان همدان به عنوان یکی از استان‌های قطب گردشگری کشور مطرح است که هر استانداری در بدو ورود خود از توسعه گردشگری در این شهر سخن گفته و از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال کرده است.

استاندار کنونی همدان نیز در بدو ورود افزایش درآمد ارزی و توسعه همدان را منوط به توجه به بعد گردشگری همدان دانست و از همگان خواست در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

امیدواریم موانع و مشکلات پیش رو در امر سرمایه‌گذاری، با مساعدت هر چه بیشتر مسئولان برداشته شود.

امید آن داریم که سرمایه‌گذاران جدید با آغاز کار خود در همدان باب تازه‌ای را به روی سرمایه‌گذاری در همدان بگشایند تا چرخ گردشگری همدان که نیازمند سرمایه‌گذاری است، به گردش درآید.

------------------------------------------

گزارش از: سیده فریده حسینی فرزام

------------------------------------------

انتهای پیام/89003/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول