اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم خبر داد

تهیه طرح هادی 3 روستای استان قم با هدف گردشگری

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم از تهیه نقشه طرح هادی در سه روستای دستگرد کهک، فردو و قاهان با هدف گردشگری خبر داد.

تهیه طرح هادی 3 روستای استان قم با هدف گردشگری

ولی رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای طرح هادی اظهار کرد: امسال با اعتبار 4 میلیارد و 443 میلیون تومان اجرای طرح هادی در 44 روستا مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مبلغ 500 میلیون تومان طی 9 ماه نخست امسال اختصاص پیدا کرده که شامل اجرای طرح هادی در هفت روستاست که این طرح در پنج روستا اجرا شده و برای دو روستای دیگر اختصاص اعتبار ناقص بوده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم عنوان داشت: تاکنون در 137 روستا طرح هادی تهیه شده است و در 124 روستا طرح هادی در فازهای مختلف اجرا شده که اجرای طرح هادی در برخی از این روستاها به پایان رسیده و در برخی از روستاها در حال پایان است.

وی تصریح کرد: تهیه طرح هادی برای چهار روستای نعمت‌آباد، ایلیخ بلاغی،‌ نجم‌آباد و بشارت آباد صورت گرفته و در سه روستای دستگرد کهک، فردو و قاهان در حال نقشه‌برداری تهیه طرح هادی با هدف گردشگری هستیم.

رحمانی با اشاره به صدور اسناد مالکیت روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های عمران روستایی گفت: بر اساس این طرح برای روستاهای بالای 20 خانوار که طرح هادی در آنها اجرا می‌شود، سند صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه 135 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد، عنوان داشت:‌ تاکنون در 70 روستا ورود پیدا کردیم و 13 هزار و 642 فقره سند صادر شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: صدور سند روستایی با همکاری اداره ثبت صورت می‌گیرد و بر همین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرونده‌ها را جمع‌آوری کرده و نقشه‌برداری صورت می‌گیرد و اداره ثبت نسبت به صدور سند اقدام می‌کند.

وی عنوان داشت:‌ بنیاد مسکن متولی زمین در روستاهاست و در روستاهایی که دارای اراضی ملی است، این اراضی از طریق اداره‌کل منابع طبیعی به متقاضیان روستایی واگذار می‌شود.

رحمانی یادآور شد: این زمین‌ها بر اساس قیمت منطقه‌ای واگذار می‌شود و درآمد این زمین‌ها برای آماده‌سازی و تجهیز روستاها هزینه می‌شود.

انتهای پیام/78003/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول