اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی منطقه گردشگری بنگه در دهه فجر

فرماندار دشتی از آغاز عملیات اجرایی منطقه گردشگری بنگه در دهه فجر خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی منطقه گردشگری بنگه در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سیدعلی هاشمی عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتی از صادق غلامی به عنوان راهدار نمونه کشور که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انتخاب شده بود تقدیر کرد.

فرماندار شهرستان دشتی از نصب واحداث المان شهدای خلیج فارس خبر داد و افزود: در راستای زنده نگه داشتن رشادت‌های شهدای خلیج فارس این المان در حال آماده‌سازی است و در محل گلزار شهدای خلیج فارس واقع در روستای بحیری احداث می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای ایستگاه محیط‌بانی محیط زیست کوه‌مند که مدت چهار سال از عمر آن می‌گذرد و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تأمین شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: مبلغ 100 میلیون تومان برای جنگل‌کاری به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتی اختصاص یافته که برای مراقبت و آبیاری در 470 هکتار از اراضی شهرستان دشتی که جنگل‌کاری شده و تولید 30 هزار اصله نهال این اعتبار هزینه می‌شود.

وی افزود: برای اصلاح مراتع شهرستان دشتی 45 میلیون تومان تامین اعتبار شده است که مبلغ 21 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

رئیس جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتی گفت: مبلغ 58 میلیون تومان برای تثبیت شن‌های روان تامین اعتبار شده است که مبلغ 20 میلیون تومان آن تخصیص یافته و این مبلغ برای مراقبت و آبیاری 80 هکتار از اراضی در روستای درازی دشتی که نهالکاری شده هزینه شده است.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای ترمیم و لایروبی کانال‌های آبرسانی در بخش شیلات دشتی اضافه کرد: مبلغ 100 میلیون تومان به منظور مطالعه رودخانه مند از اعتبارات ملی و مبلغ 170 میلیون تومان اعتبار استانی که مربوط به تامین بازسازی دریچه است، تامین اعتبار شده است.

هاشمی گفت: برای زیرساخت‌های گردشگری منقل مبلغ 100 میلیون تومان تأمین اعتبار شده که تاکنون تخصیص پیدا نکرده است و از میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان انتظار داریم برای تخصیص آن اقدام کنند.

فرماندار دشتی با بیان اینکه در آینده منطقه گردشگری بنگه یکی از مناطق گردشگری شهرداری خورموج مصوب خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی منطقه گردشگری بنگه خورموج در دهه فجر آغاز می‌شود و برای ساماندهی این منطقه گردشگری مبلغ  500 میلیون تومان تامین اعتبار شده که 225 میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی به احداث مخزن 5 هزار مترمکعبی در مرکز بخش کاکی و نوسازی شبکه آب در این بخش اشاره کرد و گفت: صفر تا 100 این پروژه تعریف شده است که باید در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و مردم از آن بهره‌مند شوند و بنا نیست که برای پروژه‌ای که به اتمام رسیده مجدداً کلنگ‌زنی صورت گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: مخزن 5 هزار مترمکعبی بخش کاکی پنج سال است که احداث شده و تمام هزینه‎های درخواستی به آن تزریق شده است بنابراین انتظار داریم تا این مخزن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پروژه‌هایی که به پنج سال طول می‌کشد موجب ناامیدی است و مردم از ما انتظار دارند تا این پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول