اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان سربیشه مطرح شد

فرهنگ‌سازی ازدواج آسان اسلامی

در سومین جلسه ستاد سازماندهی امور جوانان و ازدواج شهرستان سربیشه بر ضرورت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و اسلامی در جامعه تأکید و اجرای مراسم ازدواج به شیوه‌های غربی در بین خانواده‌ها مردود شناخته شد.

فرهنگ‌سازی ازدواج آسان اسلامی

صدیقه یاوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سومین جلسه ستاد سازماندهی امور جوانان و ازدواج شهرستان سربیشه طی سال جاری برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سربیشه افزود: در این جلسه فرماندار و مدیران اجرایی ادارات و بخشداران مود و درح این شهرستان  شرکت داشتند.

یاوری با بیان اینکه دبیری سومین جلسه ستاد سازماندهی امور جوانان این شهرستان بر عهده اداره ورزش و جوانان سربیشه بود، اذعان داشت: در ابتدای این جلسه گزارشی از برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های انجام شده سال جاری به اطلاع حاضران رسید.

وی با بیان اینکه در نشست ساماندهی امور ازدواج جوانان بر ضرورت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و اسلامی در جامعه تأکید شد و اجرای مراسم ازدواج به شیوه‌های غربی و کمرنگ‌ شدن فرهنگ اسلامی در بین خانواده‌ها از معضلاتی شمرده شد که باید با آموزش آموزه‌های دینی به راه حل معقولی رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سربیشه تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج جوانان یکی از معضلاتی است که امروزه به یک رسم غلط تبدیل شده است بنابراین لازم است با برگزاری نشست‌های تخصصی و ارائه راهکارهای سازنده در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی تلاش بیشتری شود.

یاوری با اشاره به توقعات بی‌جای برخی خانواده‌ها گفت: گذاشتن سنگ‌های سنگین از قبیل مسکن ویلائی، حقوق میلیونی، مهریه‌های سنگین، جوانان را از این سنت الهی دلزده می‌کند که این نیز ناشی از فقر فرهنگ اسلامی در میان برخی خانواده‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان سومین جلسه ستاد سازماندهی امور جوانان شهرستان سربیشه، اعضای این ستاد خواستار همکاری تمام ادارات در بخش اشتغال و ازدواج جوانان شدند و برگزاری دوره‌های آموزش قبل و بعد از ازدواج را برای جوانان ضروری دانسته و تشکیل ثمن‌های مرتبط با موضوع تسهیل ازدواج را برای جلوگیری از معضلات اجتماعی ناشی مصوب کردند.

انتهای پیام/69014/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول