اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه سال جاری صورت گرفت

تولید 42 تن گوشت با نظارت بهداشتی دامپزشکی سرایان

سرپرست دامپزشکی سرایان گفت: در 9 ماهه سال جاری 42 هزار و 30 کیلوگرم گوشت در سرایان با نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی این شهرستان تولید شده است.

تولید 42 تن گوشت با نظارت بهداشتی دامپزشکی سرایان

محمد دهباشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: شبکه دامپزشکی با بازدید از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی نظارت بهداشتی بر فعالیت این مراکز دارد.

وی با بیان این‌که در 9 ماهه سال جاری یک‌هزار و 191 مورد بازدید از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان شبکه دامپزشکی سرایان صورت گرفته است، افزود: این مراکز شامل رستوران‌ها، قصابی‌ها و مراکز فروش مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.

شناسایی 101 تخلف بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سرایان

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان ادامه داد: در بازدیدهای صورت گرفته از این مراکز 101 مورد تخلف بهداشتی مشاهده شده است.

دهباشی یادآور شد: در بازدیدهای انجام شده از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی 586 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف انسانی حذف شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر یک کشتارگاه دام در سرایان فعال است، تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری 2 هزار و 239 راس دام سبک و سنگین در این کشتارگاه به صورت بهداشتی کشتار شده است.

کشتار بیش‌ از 2 هزار دام سبک با نظارت بهداشتی دامپزشکی در سرایان

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان اضافه کرد: از تعداد دام کشتار شده یک‌هزار و 630 راس گوسفند، 567 راس بز و بزغاله و 33 راس گاو و گوساله بوده است.

دهباشی یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری شبکه دامپزشکی سرایان بر تولید 42 هزار و 30 کیلوگرم گوشت نظارت بهداشتی داشته است.

وی با بیان این‌که در این مدت سه قطعه شتر مرغ به صورت بهداشتی و با نظارت شبکه دامپزشکی در این شهرستان کشتار شده است، اذعان داشت: وزن این سه قطعه 125 کیلوگرم بوده است.

حذف 465 کیلوگرم گوشت غیربهداشتی از چرخه مصرف انسانی در سرایان

سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان به تعداد دام‌های ضبط شده به سبب وجود مشکلات انگلی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: در 9 ماهه سال جاری هفت راس گوسفند، یک راس گاو و یک نفر شتر به دلیل وجود مشکلات انگلی ضبط و گوشت آنها از چرخه مصرف انسانی حذف شده است.

دهباشی ادامه داد: وزن این تعداد دام 465 کیلوگرم بوده است.

وی با بیان این‌که در تیرماه سال جاری بیشترین کشتار دام که با نظارت شبکه دامپزشکی بوده در سرایان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این ماه 328 راس انواع دام کشتار شده است.

انتهای پیام/22481/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول