اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شبکه بهداشت و درمان آبیک

برنامه‌های هفته بسیج ملی آموزش تغذیه صحیح آبیک اعلام شد

برنامه‌های هفته ملی آموزش همگانی تغذیه صحیح از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اعلام شد.

برنامه‌های هفته بسیج ملی آموزش تغذیه صحیح آبیک اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه از روز شنبه 14 دی ماه آغاز و تا روز شنبه 21 دی ماه ادامه دارد.

نخستین روز از هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح شنبه 14 دی ماه با نام صنعت و کاهش مصرف نمک و روغن در غذاهای فرآوری شده، یک‌شنبه روز دوم با نام تغذیه و پیشگیری از فشار خون و دوشنبه روز سوم با نام ذائقه‌سازی در کودکان برای شکل‌گیری عادات غذایی صحیح نام‌گذاری شده است.

سه‌شنبه روز چهارم هفته بسیج همگانی با نام دانش‌آموزان سالم، میان وعده‌های سالم، چهار‌شنبه روز پنجم با نام انتخاب و مصرف صحیح روغن، پنج‌شنبه روز ششم با نام انتخاب و مصرف صحیح نمک و روز  شنبه آخرین روز از هفته بسیج ملی تغذیه صحیح با نام سلامت و تغذیه در خارج از منزل نام‌گذاری شده است.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: به مناسبت بسیج آموزش همگانی تغذیه، کمیته هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح با موضوع آموزش سلامت و ارتقای سلامت، بیماری‌های غیر واگیردار، بهداشت خانواده، مدارس و تغذیه به منظور جلب مشارکت آنها تشکیل شده است.

سارا صحرایی افزود: برگزاری «جشنواره غذا» در یکی از روزهای هفته در هنرستان عاطفه و اهدای جوایز به سه نفر اول، برپایی ایستگاه سلامت در مراکز بهداشتی درمانی روستایی برای اندازه‌گیری قد و وزن و محاسبه BMI و ارائه مطلب با عنوان «کاهش مصرف نمک و روغن» در گاهنامه بسیج جامعه پزشکی از برنامه‌های هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ تغذیه رایگان با هدف ارتقای سطح اطلاعات مردم به عموم مردم در روز چهارشنبه 18 دی ماه در مرکز بیاضیان و تهیه، توزیع و نصب مواد آموزشی شامل پمفلت، تراکت و پوستر در ادارات دولتی، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های بسیج آموزش همگانی تغذیه شهرستان آبیک است.

بنابراین گزارش، هماهنگی با امام جمعه شهرستان به منظور اختصاص بخش کوتاهی از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع کاهش مصرف نمک و روغن در راستای کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و اجرای سخنرانی در مدارس زیرپوشش با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برنامه‌هایی است که در هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه برگزار می‌شود.

در هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح شهرستان آبیک، مطالب و پیام‌های بهداشتی با تأکید بر شعار این هفته از طریق اتوماسیون ویژه کارکنان ارسال و جلسه آموزشی ویژه ورزشکاران در 16 دی ماه در مرکز بهداشت شهرستان آبیک و نیز جلسه آموزشی ویژه  کارکنان ستاد در تاریخ 19 دی ماه در سالن مرکز بهداشت شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول