اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

امسال اولویت بسیج تغذیه، بر کاهش مصرف نمک و روغن است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اولویت امسال هفته بسیج تغذیه را تاکید بر کاهش مصرف نمک و روغن ذکر کرد.

امسال اولویت بسیج تغذیه، بر کاهش مصرف نمک و روغن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محسن مقدمی اظهار داشت: با توجه به روند رو به گسترش بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان و ...، بهبود شیوه زندگی و اصلاح الگوی مصرف غذایی با هدف کاهش عوامل خطر تغذیه‌ای با تأکید بر کاهش مصرف قند، نمک و چربی در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: برنامه بسیج آموزش همگانی تغذیه در قالب برنامه ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه در برنامه پنج ساله پنجم، هر ساله به مدت یک هفته در حوزه معاونت بهداشتی اجرا می‌شود و هفته بسیج آموزشی همگانی تغذیه در سال جاری با عنوان کاهش مصرف نمک و روغن از 14 تا 21 دی ماه جاری برگزار می‌شود.

مقدمی بیان کرد: با برنامه‌ریزی به عمل آمده تمام سازمان و ارگان‌های موثر در ارتقای سواد و دانش تغذیه‌ای از جمله اداره آموزش و پرورش، معاونت امور فرهنگی شهرداری شیراز، سازمان صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی از جمله پگاه و ... ، ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در اصلاح الگوی غذایی مخاطب خود با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع‌های مختلف، هرکدام از روزهای هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه با نام ویژه‌ای نامگذاری شده است که روزهای اول تا هفتم به ترتیب، صنعت و کاهش مصرف نمک و روغن در غذاهای فرآوری شده، تغذیه و پیشگیری از فشار خون، ذائقه‌سازی در کودکان برای شکل‌گیری عادت غذایی صحیح، دانش‌آموزان سالم و میان‌وعده‌های سالم، انتخاب و مصرف صحیح روغن، انتخاب و مصرف صحیح نمک و سلامت و تغذیه در خارج از منزل را شامل می‌شود.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول