اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ترویج سبک زندگی مأموریت امروز بسیج در قزوین

بی‌تردید ترویج سبک زندگی اسلامی در قالب برپایی حلقه‌های شجره طیبه صالحین از مأموریت‌های مهم بسیج است که امروز در این نهاد مقدس مردمی اجرا می‌شود.

ترویج سبک زندگی مأموریت امروز بسیج در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اقشار بسیج به تناسب اهداف و رویکردهای مختلف دارای ابعاد و شاخص‌های متنوع بوده و از این نظر بسیج در تنوع فعالیت‌ها طلایه‌دار است.

استان قزوین با ساماندهی، شناسایی و تشکیل تدریجی بیشتر اقشار بسیج در قالب سازمان‌ها در مرکز استان و در پنج شهرستان تابعه با عنوان دفاتر، نمایندگی، مرکز، کانون و بخش در راستای جذب و به کارگیری استعدادهای تمام رده‌های بسیج گام برداشته است.

هماهنگی و توجه به آرمان مقدس شریعت انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف و برجستگی بارز اقشار بسیج استان قزوین حائز اهمیت نخست است.

فعالیت‌های بسیج اقشاری استان قزوین در مرحله نخست به شناسایی، تربیت و سازماندهی کلاسیک نیروهای بسیج در ایام سال در قالب‌های از پیش تعریف شده است.

خبرگزاری فارس قزوین در راستای معرفی بیشتر فعالیت‌ها و کارکردهای اثرگذار و تشریح عملکرد اجمالی و راهبردهای مشخص اقشار بسیج به تشریح اقدامات و معرفی سازمانی بسیج رسانه، دانش‌آموزی، اصناف، کارمندی و مهندسی پرداخته است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در این خصوص اظهار می‌کند: نقش و جایگاه بسیج در صیانت از اهداف نظام اسلامی در طول 34 سال گذشته ستودنی است و ارزشمند بوده است.

محمدعلی ملک‌محمدی با بیان اینکه تلاش دشمنان برای براندازی نرم نظام اسلامی تا به امروز به شکست انجامیده است، ابراز می‌دارد: باید توجه کرد که اصل معنویت گرایی و توجه به امور دینی در بسیج به عنوان شاخص و شاکله اصلی باید مورد توجه قرار گرفته و پیگیری شود.

ملک‌محمدی با اشاره به تأثیرگذاری بسیج دانش آموزی در جامعه دانش آموزی ابراز داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر اصل حضور در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی در اولویت کارها و صدر اولویت‌های بسیج قرار داشته و در این راستا فعالیت‌های اثرگذار و عمده‌ای صورت گرفته است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی مانند دیگر اقشار برای کسب افتخارآفرینی در تلاش است، ابراز می‌کند: با توجه به تشدید فشارهای فرهنگی از ناحیه شبیخون نرم لازم است تا ضمن اتخاذ تدابیر مناسب زمینه‌ها برای مقابله با این جنگ نیز مهیا شود.

ملک‌محمدی با بیان اینکه دانش‌آموزان به عنوان طلایه‌داران خودباوری و روحیه حماسی نیازمند حمایت هستند، تصریح می‌کند: از این رو نیاز است تا ضمن آشنایی دانش‌آموزان با سازوکارها و برنامه‌های فرهنگی از اقدام دشمان برای تخریب فرهنگی و اعتقادی جلوگیری به عمل آورد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با اشاره به جایگاه دین مداری و ولایت مداری بین دانش‌آموزان خاطرنشان می‌کند: تقویت دوره‌ها و آموزش‌های دینی برای دانش‌آموزان جزو اولویت‌های فعالیت این قشر از بسیج در مدارس قزوین است.

مسئول بسیج کارمندی استان قزوین بیان می‌کند: بسیج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی را بر عهده داشته و در این مدت توانسته است جمعیت مؤمن و ارزشی را از امت حزب‌الله، در درون خود بپروراند و پایه‌ریزی ارتش مردمی را دنبال کند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان مظلوم و سلحشور جبهه‌های توحید به همراه امت شهیدپرور، از این آزمایش الهی سربلند و پیروز بیرون آمدند.

 

محمداسماعیل طاهرخانی یادآور می‌شود: تشکیل بسیج در آذر ماه سال 1358 بوده که این امر نشان می‌دهد حوزه فعالیت بسیج تنها منحصر به جبهه‌ها نبوده و پیش از جنگ نیز بسیج فعالیت‌های خوبی را داشته است.

وی اضافه می‌کند: بسیج به معنی حضور ناشی از ایمان، اخلاص و انگیزه دینی و ایمان صادقانه است.

طاهرخانی خاطرنشان می‌کند: در طول هشت سال دفاع، بسیج آن‌چنان درخشید که دشمنان اعتراف کردند قدرتی در بسیج نهفته است که می‌تواند با یکایک ارتش‌های کلاسیک جهانی مقابله کند.

مسئول بسیج کارمندی استان قزوین می‌گوید: امیدواریم با همکاری خوب کتابخانه‌های عمومی با بسیج زمینه مناسب برای برنامه‌ریزی‌های مؤثر و مفید برای ارتقای بصیرت و بینش نوجوانان و جوانان و جذب آن‌ها به سمت مطالعه مفید فراهم شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین  با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری یادآور می‌شود: سازمان بسیج سازندگی استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در 10 عرصه ورود پیدا کرده که پنج عرصه آن در فاز مطالعاتی و پنج عرصه نیز در فاز عملیاتی است.

حمیدرضا الله‌بداشتی تصریح می‌کند: باید تلاش کرد تا با ارایه برنامه‌های مدون طرح محرومیت‌زدایی را گسترش داد و برای آن به صورت دوچندان زمینه سازی کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان قزوین نیز در این خصوص بیان می‌کند: سازمان بسیج مهندسین در بخش آموزش به‌ منظور ارتقای بصیرت بسیجیان دوره‌های مختلفی را برگزار کرده که بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

جعفر نجفی‌فرد عنوان کرد: این دوره‌های آموزش شامل: آموزش مقدماتی و تکمیلی سرگروه‌ها و مربیان حلقه‌های تربیتی شجره طیبه صالحین است که در سال 91 به انجام رسید.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی سازمان بسیج سازندگی استان، از ساماندهی 110 گروه جهادی در استان خبر داده و می‌افزاید: اردوهای جهادی 14 روزه بسیج دانشجویان و جهادگران دانشگاهی استان، اردوهای جهادی هفت روزه بسیجیان محلات، طلاب و فرهنگیان، اردوهای جهادی سه روزه بسیج مهندسین، اردوهای یک روزه صالحین و بسیج کارمندی و اردوهای جهادی 10 روزه بسیج دانش آموزی از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان قزوین افزود: این سازمان با جذب تعداد قابل توجهی از مهندسان بسیجی در سال 91 شرایط مناسب در راستای فعالیت و شکوفایی مهندسان بسیجی فراهم کرده است.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین نیز با اشاره به اهمیت و کارکرد بسیج رسانه در این استان، برگزاری همایش بزرگ روز بسیج رسانه در 21 دی ماه، این همایش را فرصتی برای مشارکت اهالی رسانه در امور این افراد دانست.

محمد سرباز همچنین از اصحاب رسانه برای حضور در این همایش دعوت کرده و تأکید کرد: بسیج رسانه در آینده برنامه‌های مطلوبی را برای این قشر در نظر گرفته است.

بر پایه این گزارش توانمندی بسیج در استان قزوین راهی مشخص و محوری راهبردی همراه با اصل حضور حداکثری را برای اجماع فعالیت‌ها و تقویت همکاری و مشارکت صمیمانه با دیگر ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها فراهم کرده است.

به همین منظور باید اذعان داشت که بسیج نه ارگانی نظامی صرف و نه مرکزی به تمام معنا مختص امور فرهنگی است بلکه این چشمه پرفیض نمادی از ابعاد انقلاب است که به برکت حضور مردم گام به صحنه گذاشته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/77005/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول