اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین تأکید کرد

ضرورت صرفه‌جویی مردم قزوین در مصرف گاز

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مردم قزوین باید برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز در بهینه مصرف کردن گاز جدی باشند.

ضرورت صرفه‌جویی مردم قزوین در مصرف گاز

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه با جدی گرفتن درست مصرف کردن گاز در هر خانوار می‌توان به میزان خوبی از مصرف این انرژی را ذخیره کرد، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب دسترسی همه قشرهای مردم به مصرف گاز است.

وی با اشاره به اینکه اکنون دمای هوای استان قزوین پنج درجه زیر صفر است که این وضعیت تا دو هفته دیگر نیز کاهش می‌یابد، اضافه کرد: مصرف این انرژی در فصل سرما یک موضوع جدی است و باید همه مصرف‌ کنندگان در درست مصرف کردن آن دقت داشته باشند تا گاز آنان قطع نشود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه هر خانوار در شبانه‌روز 15 مترمکعب گاز در استان قزوین مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون همراهی مردم این استان در مصرف گاز مطلوب بوده و باید این مهم در روزهای آینده ادامه داشته باشد تا ما مجبور به قطع گاز آنان نشویم.

حبیبی با اشاره به اینکه استان قزوین در حوزه خانگی 310 هزار مشترک است که به طور متوسط 4 تا 5 میلیون مترمکعب انرژی گاز مصرف می‌کند، یادآور شد: این میزان معادل 40 درصد کل مصرف این استان است.

این مسئول با بیان اینکه استان قزوین 40 درصد در بخش صنعت، 40 درصد در بخش خانگی و 20 درصد در بخش دستگاه‌های اداری، دولتی و مدارس گاز مصرف می‌کند، ابراز داشت: همه مردم، واحدهای تولید و دستگاه‌های اجرایی باید در بهینه مصرف کردن این انرژی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا از اسراف این انرژی به شدت در این استان جلوگیری شود.

فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی در بین مردم

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه متأسفانه کشور ما به طور متوسط چهار برابر دنیا انرژی مصرف می‌کند و یکی از کشورهای پرمصرف جهان است، اذعان داشت: باید در راستای کاهش آن اقدامات مناسب و مؤثری انجام شود تا مصرف آن کاهش چشم‌گیری یابد.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی بهینه مصرف کردن حامل‌های انرژی بین قشرهای مختلف مردم یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مصرف است، متذکر شد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیما نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ دارد.

انتهای پیام/77009/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول