اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان زنجان خبر داد

ورود تاکسی «ام.وی.ام 530» به ناوگان تاکسیرانی زنجان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان زنجان گفت: تاکسی «ام.وی.ام 530» به ناوگان تاکسیرانی زنجان وارد می‌شود.

ورود تاکسی «ام.وی.ام 530» به ناوگان تاکسیرانی زنجان

مشهود میرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 544 دستگاه تاکسی در سطح شهر زنجان فعالیت دارند. از این تعداد 175 دستگاه تاکسی‌هایی هستند که طی سال‌جاری و گذشته ساماندهی شده‌اند.

وی به توسعه ناوگان تاکسیرانی در زنجان اشاره کرد و افزود: کارهای اولیه برای توسعه ناوگان و ورود تاکسی‌های ام.وی.ام در سطح شهر زنجان صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان زنجان از افزوده شدن تاکسی ام.وی.ام 530 به ناوگان تاکسیرانی زنجان خبر داد و تاکید کرد: رایزنی‌ها در این خصوص در حال انجام بوده و این موضوع در سطح استانی در حال پیگیری است.

این مسئول ورود این تاکسی‌ها به ناوگان فعلی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: برای ورود این تاکسی‌ها به ناوگان منتظر ابلاغ سهمیه استانی از مسئولان کشوری هستیم.

میرابی به تعداد این تاکسی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته شده است که تعداد 2 هزار و 500 تاکسی ام.وی.ام برای توسعه ناوگان تاکسیرانی در زنجان اختصاص یابد. این تاکسی‌ها در مسیرهای ویژه به فعالیت خواهند پرداخت.

* 700 دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی زنجان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زنجان با بیان اینکه به ازای هر 125 نفر یک دستگاه تاکسی باید در سطح شهر زنجان باشد، افزود: در حال حاضر 700 دستگاه تاکسی نسبت به جمعیت کمبود داریم. طی دو سال اخیر هیچ توسعه در ناوگان تاکسیرانی زنجان انجام نشده است. همچنین در حال حاضر 700 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر زنجان وجود دارد.

وی حضور خودروهای «ام.وی.ام» را برای خط‌‌های ویژه و عمومی مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: با حضور این تاکسی‌ها مشکلات موجود کاهش خواهد یافت. یکی از مشکلات در راستای ساماندهی مسافربرهای شخصی حضور اتومبیل‌های 80 و پایین‌تر است که موجب پیر شدن سن ناوگان تاکسیرانی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه قیمت 40 میلیون تومانی اتومبیل ام.وی.ام با پیکان 3 میلیونی را نمی‌توان مقایسه کرد، اظهار داشت: این امر موجب بروز برخی مشکلات می‌شود. برای کاهش مشکلات و افزایش نظارت بر ناوگان باید سیستم هوشمند در زنجان اجرایی شود. این سیستم باید گام به گام اجرایی شود و نیازمند اجرای کارت شهروندی نیست. خرید و استقرار تجهیزات و همچنین فعالیت‌های دیگر باید صورت گیرد و در مرحله نهایی نسبت به صدور کار اقدام شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زنجان با بیان اینکه ناوگان تاکسی بیش از یک سوم مسافرین را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند، افزود: در مقوله جابه‌جایی مسافر باید به آمار افراد جابه‌جا شده و همچنین آمار سفر توجه کرد. توسعه ناوگان در سطح کشور مورد توجه بوده اما نوسازی آن در حال حاضر ابتر باقی مانده است.

انتهای پیام/73007/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول