اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از منوجان گزارش می‌دهد

شهر بدون تاکسی و سرگردانی مردم

شهر منوجان با جمعیت 75 هزار نفری در حالی‌که به 40 دستگاه تاکسی نیاز دارد، تنها سه دستگاه تاکسی به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

شهر بدون تاکسی و سرگردانی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، در میان ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی نقش پررنگ‌تری در جابه‌جایی مسافران دارد، اما با جمعیت 75 هزار نفری هنوز تاکسی عمومی در منوجان وجود ندارد.

به دلیل وجود این معضل مردم مجبور هستند از مسافربرهای شخصی استفاده کنند که این امر موجب مشکلاتی برای مردم شهر شده است که باید در این زمینه متولیان امر وارد شده و امور را ساماندهی کنند.

نبود تاکسی در شهر منوجان موجب شده که مردم این شهر برای انجام اموری مثل سرویس مدارس، مهد کودک، خرید و انجام دادن کارهای شخصی خود از آژانس‌ها و مسافربرهای شخصی استفاده کنند.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه تاکسی یکی از موضوعات و مسائل مهم برای مردم منوجان است که اهمیت استفاده از وسایل را در بین شهروندان نشان می‌دهد و شهر منوجان با ویژگی‌هایی که دارد در این زمینه دچار مشکل یا نقصان زیادی است.

هزینه بالا و عدم امنیت مسافران با مسافربرهای شخصی

نسرین سالاری دانشجوی دانشگاه پیام‌ نور منوجان در این زمینه می‌گوید: برای رفتن به کلاس‌های دانشگاه به علت اینکه تاکسی عمومی وجود ندارد، مجبور هستم از مسافربر شخصی و آژانس استفاده کنم که هزینه آن بسیار بالا است و از مسئولان می‌خواهم که در این زمینه چاره‌ای بیندیشند.

حجت حسینی یکی دیگر از شهروندان منوجان به خبرنگار فارس گفت: نبود تاکسی در شهر سبب شده است که نتوانیم کرایه‌های بالا را بپردازیم و توان پرداخت آن را با مشکلات اقتصادی امروز نداریم و اگر تاکسی عمومی در سطح شهر بود، کارهای روزمره خود را بهتر انجام داده و از امنیت بالایی برخوردار بودیم.

محسن فولادی کارمند یکی از ادارات منوجان نیز بیان داشت: ادارات در شهرستان منوجان فاصله زیادی با هم دارند، لذا برای انجام دادن کارهای اداری خود مجبور هستیم از مسافربر شخصی و یا آژانس استفاده کنیم که مقرون به‌صرفه نیست.

عدم توانایی خرید نقدی تاکسی برای متقاضیان

مسئول تاکسیرانی شهرداری منوجان گفت: تاکسی‌های درون‌شهری منوجان پنج دستگاه است که سه دستگاه از این تاکسی‌ها در شهر منوجان و دو دستگاه دیگر در شهر نودژ به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

خوشنام زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان کرد: متقاضیان زیادی به واحد تاکسیرانی برای ثبت‌نام تاکسی مراجعه کردند، اما به دلیل ندادن تسهیلات بانکی این افراد نمی‌توانستند تاکسی خریداری کنند.

وی افزود: یکی از شرایط واگذاری تاکسی از سوی اتحادیه تاکسیرانی این است که به صورت نقدی صورت می‌گیرد که افراد توانایی پرداخت آن را ندارند.

ضرورت فعالیت 40 دستگاه تاکسی در منوجان

زارعی عنوان کرد: به دلیل کوچک بودن شهر منوجان و حذف کردن پراید از حمل و نقل تاکسی درون شهری و جایگزین کردن سمند و ... آن هم به صورت نقدی برای افراد متقاضی تاکسی، مقرون به‌صرفه نیست.

مسئول تاکسیرانی شهرداری منوجان اظهار داشت: خرید این خودروها برای مردم به دلیل قیمت بالا امکان‌پذیر نیست و برای رفع این مشکل اگر در شهر منوجان مجوز ساماندهی خودروهای شخصی به تاکسی موقت را بدهند تا حدودی مشکل برطرف می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: برای جابه‌جایی مسافران در شهر منوجان وجود 40 دستگاه تاکسی لازم است.

..................................

گزارش از: عبدالله سراجی

..................................

انتهای پیام/80006/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول