اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی خبر داد

لغو محدودیت سنی بیمه روستاییان و عشایر

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: در دولت تدبیر و امید بخشنامه محدودیت سنی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لغو شد.

لغو محدودیت سنی بیمه روستاییان و عشایر

محمود کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: با لغو بخشنامه محدودیت سنی، تمامی افراد ساکن در روستا و مناطق عشایری از سن 18 سال به بالا می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود و عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی با بیان این‌‌که صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از سال 1384 آغاز به کار کرده است، ادامه داد: این صندوق با هدف اجرای اصل 29 قانون اساسی که براساس آن دولت مکلف شده امکان برخورداری همه افراد جامعه از مزایای تامین اجتماعی را فراهم کند، آغاز به فعالیت کرده است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان این‌‌که در دو سال نخست آغاز به کار صندوق محدودیت سنی وجود نداشت، افزود: این محدودیت در خراسان جنوبی نسبت به سایر نقاط با تاخیر اجرا شد.

کاظمی با بیان این‌که با ابلاغ بخشنامه محدودیت سنی از آغاز سال 1387 روستاییان و عشایر با سن بیش از 55 سال برای آقایان و 50 سال برای خانم‌ها نمی‌توانستند به عضویت این صندوق درآیند، اذعان داشت: با توجه به بالا بودن میانگین سنی در روستاها تعداد زیادی از این افراد که شرایط سنی را نداشتند از این حق محروم شدند.

وی با بیان این‌که با لغو بخشنامه محدودیت سنی در دولت تدبیر و امید امکان بیمه شدن برای تمامی روستاییان و عشایر فراهم شده است، یادآور شد: روستاییان و عشایر می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی تولید روستایی به عضویت این صندوق درآمده و از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی ناشی از کار، غیر ناشی از کار و مستمری بازماندگان برخوردار شوند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با اشاره به شرایط عضویت در این صندوق تصریح کرد: شرایط عضویت در این صندوق شامل سکونت در روستا و مناطق عشایری داشتن حداقل 18 سال تمام و پرداخت حق بیمه است.

کاظمی خاطرنشان کرد: حق بیمه معادل 15 درصد سطح درآمد انتخابی بوده که 10 درصد آن را دولت و پنج درصد آن را بیمه شده پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/69010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول