اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم نهادینه کردن فرهنگ بیمه روستاییان توسط شوراها و دهیاران

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه روستاییان توسط شوراها و دهیاران تاکید کرد.

لزوم نهادینه کردن فرهنگ بیمه روستاییان توسط شوراها و دهیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عیسی کریمی ظهر امروز در مراسم تعیین اعضای شوراهای بخش مرکزی شهرستان بویراحمد با تاکید به کلیه اعضای شوراها و دهیاران در راستای نهادینه کردن فرهنگ بیمه روستاییان و عشایر گفت: تا زمانی که بخش مرکزی بویراحمد تحت پوشش کامل بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته نشود باید همچنان با شوراها، دهیاران و اعضای تاثیرگذار در سطح روستاهای این بخش برای فرهنگ‌سازی و استقبال از بیمه کردن اعضای خانواده تاکید کرد.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به‌ عنوان یکی از نهادهای بیمه‌ای شروع به ‌فعالیت کرده و با عضویت در این صندوق بیمه، عشایر و روستاییان از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد این مزایا‌ را شامل مستمری بازنشستگی در دوران پیری، مستمری از کارافتادگی ناشی از بروز حادثه و یا بیماری صعب‌العلاج و مستمری بازماندگان در صورت فوت سرپرست خانواده عنوان کرد و گفت: بازماندگان قانونی عضو بیمه روستاییان از مزایای حقوق و مستمری آن بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: همه مردان و زنان ساکن مناطق روستایی و عشایری با داشتن حداقل 18 سال سن و حداکثر 55 سال سن برای مردان و 50 سال برای زنان می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تبیین آثار مثبت زیر پوشش قرار گرفتن جامعه روستایی و عشایری این استان به ‌خصوص آن دسته که در مناطق صعب‌العبور و دور افتاده استان هستند نیاز به همکاری همه مسئولان اجرایی استان به‌ویژه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراها داریم.

کریمی بر نهادینه کردن فرهنگ بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در کهگیلویه و بوراحمد تاکید کرد و گفت: شوراها و دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها با آگاه‌سازی جامعه روستایی در راستای بیمه کردن کلیه اعضای خانواده‌های روستایی همت کنند.

این مسئول کهگیلویه و بویراحمدی از شوراهای روستایی بخش کاکان تشکر کرد و گفت: با همکاری و نهادینه کردن فرهنگ بیمه توسط اعضای شورای بخش کاکان قریب به 99 درصد این منطقه تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته‌اند؛ از این‌رو انتظار می‌رود اعضای شورای دیگر روستاها با فرهنگ‌سازی صحیح یاری‌گر این نهاد باشند.

انتهای پیام/82011 /م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول