اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان خبر داد

وجود 700 مستمری‌بگیر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر در همدان

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان بیش از 700 نفر مستمری‌بگیر شامل از کار افتادگی و فوتی دارد.

وجود 700 مستمری‌بگیر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر در همدان

مهدی سماواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تعداد خانوار مشمول استان 104 هزار و 892 خانوار است، اظهار کرد: از این تعداد در حال حاضر 41 هزار و 890 خانوار در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان عضویت دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد بیمه‌شدگان از 39 هزار نفر در سال گذشته به 41 هزار و 890 خانوار در حال حاضر رسیده است درصد جذب نیز از 38 درصد به 40 درصد رسیده که از رشد خوبی برخوردار بوده است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه صندوق بیمه روستاییان و عشایر باید به جذب 100 درصدی در استان‌ها برسد، تصریح کرد: در این راستا رایزنی‌ها و جلساتی با استاندار برگزار شده تا موانع و مشکلات موجود برای رسیدن به این هدف برطرف شود.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با امور روستایی در استان با حضور تعاونی‌های دهیاران بیان داشت: مقرر شد تعاونی‌ها رزومه کاری خود را ارائه دهند تا بررسی شود و در بخش‌ها و مناطقی که از لحاظ بیمه‌ای ضعیف هستیم با این شرکت‌های تعاونی عقد قرارداد کنیم.

سماواتی تأکید کرد: ایجاد کارگزاری در مناطق ضعیف نخستین گام برای رسیدن به جذب 100 درصدی  به شمار می‌رود تا امور بیمه‌ای در این مناطق برای افراد روستایی وعشایری ساده‌تر شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته ادامه داد: از اقدامات مهم انجام شده در زمینه بیمه عشایر ایجاد شرکت تعاونی امور عشایری با نام شرکت تعاونی شهید رزینی طی ماه گذشته در بخش مرکزی شهرستان همدان بود که نقطه عطفی در این استان به شمار می‌رود.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان ابراز داشت: ثبت‌نام، تبلیغات در مناطق عشایری و اطلاع رسانی دقیق‌تر از مهمترین وظایف این شرکت تعاونی است و عشایر می‌توانند با مراجعه به این مرکز به راحتی بحث بیمه‌ای خود را دنبال کنند.

* استان همدان در یک قدمی جذب 100 درصدی عشایر

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: استان همدان در بیمه عشایر به جذب 100 درصدی در سطح استان نزدیک شده و این مهم به نقطه خوبی رسیده است.

سماواتی با اشاره به موانع و مشکلات جذب 100 درصدی در روستاییان گفت: خشکسالی و فقدان امکانات رفاهی از یک سو و تبلیغات نامناسب از سوی دیگر در برخی از مناطق از جمله مشکلات جذب 100 درصدی محسوب می‌شود.

به گفته وی به هر میزانی که اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و کامل‌تر باشد روستاییان و عشایر با دید بازتری اقدام به بیمه کردن خود می‌کنند و در صورتی که اطلاع‌رسانی خوب انجام نشود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان تصریح کرد: این صندوق تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا با ایجاد کارگزاری‌ها جدید در مناطقی که از پوشش بیمه‌ای ضعیفی برخوردار هستند و پشتیبانی از کارگزاری‌های موجود سریع‌تر به جذب 100 درصدی برسد.

سماواتی با اشاره به حق بیمه پرداختی صندوق گفت: در صندوق بیمه‌ای روستاییان و عشایر از طرف دولت دوسوم حق بیمه هر فرد توسط دولت پرداخت می‌شود و یک سوم را خود فرد پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه هشت سطح درآمدی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر وجود دارد، ابراز داشت: این سطوح از مبلغ 90 هزار تومان شروع می‌شود و آخرین سطح درآمدی نیز 234 هزار تومان است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان تأکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان بیش از 700 نفر مستمری بگیر شامل از کار افتادگی و فوتی در سطح استان دارد.

*بیمه‌شدگان با 65 سال سن و 15 سال سابقه عضویت بازنشسته می‌شوند

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به کاهش سقف بازنشستگی از 30 سال به 15 سال اشاره کرد که افراد می‌توانند با 15 سال سابقه و سن 65 سال بازنشسته شوند اما جوانانی که با سن 18 سال ثبت نام می‌کنند باید 30 سال سابقه عضویت داشته باشند.

سماواتی از دیگر فعالیت‌های صندوق را انتقال سوابق عنوان کرد و افزود: صندوق بیمه روستاییان و عشایر انتقال سوابق به تأمین اجتماعی و بالعکس را نیز انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ایجاد کارگزاری در سطح استان یادآور شد: استان همدان دارای 23 بخش بوده و هر بخش دارای یک شرکت تعاونی دهیاران است که در حال مذاکره با شرکت‌های تعاونی هستیم تا با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همکاری داشته باشند و فقط در مناطقی که در زمینه بیمه‌ای خیلی ضعیف عمل شده کارگزاری ایجاد کنیم.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان با بیان اینکه برخی از مناطق فعالیت بسیار خوبی در زمینه بیمه روستاییان و عشایر داشته‌اند، گفت: در این راستا شهرستان کبودراهنگ 57 درصد و شهرستان بهار نیز 55 درصد جذب داشته است.

وی ادامه داد: در شهرستان رزن و نهاوند نیز آمار بیمه شده خیلی پایین است که در تلاش هستیم در این مناطق با همکاری شرکت‌های تعاونی روستاییان را زیر پوشش بیمه قرار دهیم.

سماواتی تأکید کرد: سقف سنی در این صندوق برای آقایان از 18 تا 55 سال و برای خانم‌ها از 18 تا 50 سال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و سریع به روستاییان و برگزاری جلسات با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و... می‌تواند اثرات مطلوبی در راستای پوشش 100 درصدی داشته باشد.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول