اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کهگیلویه و بویراحمد:

سقف سنی بیمه روستائیان و عشایر برداشته شد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کهگیلویه و بویراحمد از برداشتن سقف سنی بیمه روستائیان و عشایر خبر داد و گفت: فرصتی طلایی برای مردان بالای 55 سال و زنان بالای 50 سال بوده که می‌توانند با عضویت از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

سقف سنی بیمه روستائیان و عشایر برداشته شد

عیسی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: مستمری بازنشستگی در دوران پیری، مستمری از کارافتادگی ناشی از بروز حادثه و یا بیماری صعب‌العلاج و مستمری بازماندگان در صورت فوت سرپرست خانواده بوده که بازماندگان قانونی عضو بیمه روستاییان از مزایای حقوق و مستمری آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان کهگیلویه و بویراحمد استقبال از این بیمه را ضعیف عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکل در این خصوص عدم آگاهی مردم از مزایای صندوق بوده که انتظار می‌رود کلیه افراد تاثیرگذار اعم از اعضای شوراها، دهیار و اصحاب رسانه نسبت به آگاه‌سازی تلاش کنند.

وی در ادامه از عضویت 30 درصدی جامعه روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری و آگاهی‌بخشی جامعه هدف در افقی روشن شاهد ثبت رشد صد درصدی عضویت جامعه روستایی در صندوق بیمه اجتماعی باشیم.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تبیین آثار مثبت زیر پوشش قرار گرفتن جامعه روستایی و عشایری این استان به ‌خصوص آن دسته که در مناطق صعب‌العبور و دور افتاده استان هستند نیاز به همکاری همه مسئولان اجرایی استان به‌ویژه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراها داریم.

کریمی بر نهادینه‌کردن فرهنگ بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: شوراها و دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها با آگاه‌سازی جامعه روستایی در راستای بیمه‌کردن کلیه اعضای خانواده‌های روستایی همت کنند.

این مسئول از برداشتن سقف سنی بیمه روستائیان و عشایر خبر داد و گفت: با توجه به این‌که نحوه بیمه شدگان بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با دو شرط سکونت در روستایی و حداقل سن 18 تا 55 سال برای آقایان و 50 سال برای زنان جامعه روستایی و عشایری بوده که این شرایط سنی برداشته شده و مردان بالای 55 سال و زنان بالای 50 سال نیز می‌توانند حق عضویت در صندوق داشته باشند و از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

وی برداشتن سقف سنی را فرصتی طلایی برای جامعه روستایی و عشایری خواند و گفت: امیدواریم با آگاه‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ بیمه در سطح جامعه بتوان جامعه هدف را زیر پوشش صد درصدی قرار داد و از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

این مسئول مزایای این نوع از بیمه را دارای چهار اصل مهم برشمرد و بیان داشت: بازنشستگی کسی که 15 سال سابقه بیمه داشته و در سن 65 سالگی باشد از مزایای این نوع بیمه است.

کریمی ادامه داد: مستمری بازماندگان اگر در خصوص شغل باشد؛ اگر یک روز هم بیمه شده و دچار حادثه شوند حقوق‌بگیر محسوب خواهند شد و اگر یک سال بیمه شده باشد خانواده متوفی حقوق بگیر بیمه خواهد بود و همچنین سابقه بیمه و انتقال سابقه از دیگر مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

کریمی ادامه داد: از مشکلاتی که باعث شده تاکنون 100 درصد جامعه زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار نگیرند عدم اعتماد بوده که انتظار می‌رود رسانه‌ها یاری‌گر این مجموعه باشند تا هم فرهنگ بیمه در جامعه نهادینه شود و هم میزان آمار بیمه شده در استان بالا رود.

انتهای پیام/82011/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول