اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

نظام بیمه‌ای روستائیان و عشایر تضمین‌کننده سلامت آینده معیشتی خانواده

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: صندوق بیمه‌ روستائیان و عشایر آینده معیشتی خانواده‌های روستایی و عشایری را تضمین می‌کند.

نظام بیمه‌ای روستائیان و عشایر تضمین‌کننده سلامت آینده معیشتی خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عیسی کریمی در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان لنده با اشاره به وجود نهادهای خدمات‌رسان در کشور گفت: یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن نهادهایی همچون کمیته‌ امداد و بهزیستی در کشور محقق نشدن صندوق بیمه عشایری و روستایی است.

وی افزود: به تعویق افتادن این صندوق در کشور عامل بسیار مهمی در ایجاد فقر در جامعه و روی ‌آوردن مردم به نهادهای حمایتی بوده که به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی نهادهای کمیته امداد و بهزیستی راه‌اندازی شدند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مزایای بیمه روستاییان و عشایری گفت: قبل از هر چیز مردم باید تفاوت میان بیمه روستاییان و عشایری را با بیمه‌های سلامت و درمان بدانند.

کریمی تصریح کرد: بازنشستگی‌، از کار افتادگی‌، مستمری و ثبت سابقه و انتقال سابقه بیمه‌ای مزایایی است که بیمه روستاییان و عشایر با خود به همراه داشته و هر روستایی و عشایری با بیمه کردن خود از خدمات وسیع آن در آینده بهره‌مند خواهد شد.

وی افزود: همه تلاش ما بر این بوده که مردم و به ویژه‌ روستاییان و عشایر به حقوق مسلم خود دست‌ یافته و از آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد به شرایط عضویت در صندوق بیمه اشاره کرد و گفت: برای عضویت در این صندوق فرد باید دارای شرایط سنی حداقل 18 سال و حداکثر 55 سال بوده و در یکی از روستاهای شهرستان‌ ساکن باشد.

کریمی خاطر‌نشان ساخت: ما نگران بیمه نکردن مردم نیستیم نگرانی ما از دیر بیمه شدن مردم در روستاها بوده، این اقدام باید هر چه ‌سریع‌تر در سطح استان نهادینه و فرهنگ‌سازی شود‌.

وی افزود: نظام بیمه‌ای علاوه بر تنظیم سلامت روستاییان و آحاد مختلف جامعه می‌تواند سلامت معیشتی و آینده آنان را نیز مهیا سازد.

کریمی گفت: فرهنگ‌سازی نظام بیمه‌ای در استان یک ضرورت است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

وی افزود: هر فرد با عضویت در این صندوق بیمه حتی اگر به مدت یک سال عضو باشد در صورت فوت و یا هرگونه حادثه‌ دیگر از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/82013/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول