اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان مازندران خبر داد

حذف شرط سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران از حذف شرط حداکثر سقف سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خبرداد.

حذف شرط سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

هادی بشیری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در آمل با اشاره به شرایط عضویت در این صندوق اظهار داشت: تمام افراد ساکن در روستاها و مناطق عشایری اعم از مرد یا زن، سرپرست خانوار یا غیرسرپرست خانوار که دارای حداقل 18 سال تمام باشند می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شوند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران افزود: این افراد در آینده با داشتن شرایط قانونی از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و مستمری بازماندگان برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: با حذف شرط حداکثر سقف سنی برای عضویت، مردان بالای 55 سال و زنان بالای 50 سال نیز می‌توانند عضو این صندوق شده و در صورت تحقق شرایط از مزایای قانونی صندوق استفاده کنند.

بشیری با اشاره به حق بیمه این افراد اظهار داشت: حق بیمه در صندوق 15 درصد از سطح درآمدی انتخابی توسط بیمه شده است که بیمه شده فقط پنج درصد آنرا پرداخت می‌کند و این مبلغ سهم بیمه شده برای امسال بین 90 هزار تا 234 هزار تومان است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از این صندوق به سایر صندوق‌های بیمه‌ای و بلعکس از سایر صندوق‌ها به این صندوق براساس قانون نقل و انتقال کسورات بازنشستگی امکان‌پذیر است ولی توصیه ما به بیمه‌شدگان این است که برای جلوگیری از تضییع حق و حقوقشان زمانی نسبت به انتقال سوابق بیمه‌ای خود اقدام کنند که در یکی از صندوق‌های بیمه‌ای مشمول برخورداری از مزایای بلند مدت شوند.

وی گفت: همه بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق www.roostaa.ir و یا ارسال کد ملی به سامانه پیام کوتاه 300027 با رویت سوابق، از تکالیف بیمه‌ای خود مطلع شوند.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول