اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان تأکید کرد

ضرورت تشکیل بخش بازرسی فنی در بدنه مدیریت بحران

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: طبق پیشنهاد استاندار گلستان، وجود یک بخش بازرسی فنی در بدنه مدیریت بحران ضروری است.

ضرورت تشکیل بخش بازرسی فنی در بدنه مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری فارس، قاسم سمیعی صبح امروز در حاشیه بازدید و بازرسی از امکانات مدیریت بحران گلستان در «نوده خاندوز» اظهار داشت: این بخش بازرسی و نظارتی می‎تواند بر روند پیگیری عملکرد دستگاه‎های عملیاتی در پروسه مدیریت بحران نظارت کند. تشکیل این گروه فنی نظارتی، منطبق بر بند 18 ماده 8 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و مواد هفت، هشت و 9 آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور است.

به گفته سمیعی، نظارت بر اجرای درست قوانین و هزینه‎کرد اعتبارات حوادثی، نیازمند یک گروه کارشناسی فنی است تا بتواند بر روند فعالیت دستگاه‎های ستادی، عملیاتی، نهادهای دولتی و حتی بخش‎ خصوصی در عرصه مدیریت بحران نظارت عالیه را اعمال کند.

مدیریت بحران جامعه را به پدیده‎های طبیعی حساس کرد

وی با بررسی عملکرد سازمان مدیریت بحران در سطح کشور، پس از پایان دوره آزمایشی پنج ساله اضافه کرد: تردیدی نیست که این سازمان توانست طی این مدت، ضمن طرح رویکردی تازه‎ در این عرصه، نگاه مسئولان دستگاه‎های اجرایی و حتی جامعه را نسبت به موضوع پدیدهای طبیعی و مدیریت آن حساس کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: پیشنهاداتی اخیرا برای اصلاح روند کاری این سازمان از سوی مجریان این قانون در استان‎ها ارایه شده است که عمدتا به اثرگذاری بیشتر این مجموعه در اجرای بهتر قوانین و آیین‎نامه اجرایی این مجموعه معطوف شده است.

تحول در ساختار از جمله پیشنهادات اصلاحی قانون مدیریت بحران است

سمیعی ادامه داد: تحول در ساختار و چارت سازمانی و در تعبیه بخش‎های جدید براساس وظایف مراحل چهارگانه مدیریت بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی) از جمله اداری و مالی، ارتباطات، آموزش و روابط عمومی و اجرای بندهای مغفول مانده قانونی می‎تواند به تاثیرگذاری بیشتر این مجموعه در انجام وظایف قانونی آن موثر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اصلاح و تقویت قانون و آیین‌نامه اجرایی، رفع مشکلات موجود و تمرکز مناسب اعتبارات کشور در حوزه پیشگیری، ضریب تاثیرگذاری مدیریت بحران بیش از گذشته در کاهش اثرات بلایای طبیعی افزایش یابد.

گلستان همواره در معرض حوادث غیر مترقبه است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به حادثه خیزی گلستان تاکید کرد: شرایط اقلیمی و محیطی، گلستان را در موقعیتی قرار داده که همیشه در معرض انواع پدیده‎ها وحوادث طبیعی است.

سمیعی تصریح کرد: این شرایط ایجاب می‎کند تا لحظه‎ای در استان احساس آرامش نکنیم و ناخواسته همیشه آماده مواجه شدن با یک پدیده طبیعی غیرمترقبه باشیم. طی سال اخیر نیز با توجه به سیاست‎های کلی مدیریت بحران کشور، برنامه‎های پیشگیرانه در سطح استان رونقی دوچندان یافته است.

وی یادآور شد: در بعد برنامه‎ریزی نیز به نظر می‎رسد سازمان باید سیاست‎های پیشگیری را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و با این نگاه آینده‎نگرانه، اعتبارات مناسبی با توجه به زون‎بندی حادثه‎خیزی به استان‎ها اختصاص دهد.

انتهای پیام/83002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول