اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف زرند خبر داد

راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در زرند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: مرکز مشاوره وقف با هدف و رویکرد سوق دادن مردم به وقف و هدفمندکردن نیات وقفی آنها در شهرستان زرند راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در زرند

علی حسنی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند از افتتاح مرکز مشاوره وقف در این اداره خبر داد و اظهار داشت: دفتر مشاوره وقف با هدف و رویکرد سوق دادن مردم به وقف و هدفمند کردن نیات وقفی آنها در راستای نیازهای روز جامعه راه‌اندازی شد.

وی وقف را یکی از سنت‌های ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: چنانچه جامعه اسلامی به آن عمل کند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی رفع می‌شود.

حسنی‌نژاد تصریح کرد: در شهرستان زرند تعداد وقف در برخی نیت‌ها بسیار بالا و مطلوب و در بعضی نیات خیلی کم و حتی به صفر هم می‌رسد و این به دلیل عدم آگاهی مردم از برخی کمبودها و نیازهای شهرستان در این زمینه است.

وی با اشاره به وقف‌های جدید خاطر نشان کرد: وقف برای ایتام، وقف برای کتاب و کتابخوانی، وقف برای علم و پِژوهش، وقف برای بیماران، وقف برای امر ازدواج، وقف برای حوزه‌های علمیه و وقف برای اهل بیت (ع) از وقف‌های جدید است که از خواسته‌های مقام معظم رهبری و مسئولان اوقاف و امور خیریه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند بیان داشت: از آن جایی که نیات واقفان در مصرف موقوفات از جایگاه اصلی برخوردار است، در این راستا با مطالعه و بررسی مشکلات و چالش‌هایی که در منطقه وجود دارد به واقفان نسبت به اعطای موقوفات مشاوره می‌دهیم.

انتهای پیام/80022/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول