اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره اوقاف خراسان رضوی مطرح کرد

لزوم مدیریت وقف‌های جدید با هدف ترویج علوم اسلامی

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: وقف‌های جدید باید به گونه‌ای مدیریت شوند که در راستای ترویج علوم و فرهنگ اسلامی باشند و جامعه و کشور از آن سود ببرند.

لزوم مدیریت وقف‌های جدید با هدف ترویج علوم اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید آخوندی ظهر امروز در همایش وقف،‌ امنیت و فرهنگ در جمع نیروهای مسلح این شهرستان تصریح کرد: برای گسترش و تبلیغ اسلام راستین نیازمند پشتوانه‌های اقتصادی هستیم و اگر فرهنگ وقف به صورت فراگیر ترویج شود به پشتوانه آن می‌توانیم بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در راه توسعه فرهنگ و علوم اسلامی نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم، تأکید کرد: پیشرفت‌هایی که در گذشته در حوزه علوم اسلامی صورت گرفته به برکت وقف و واقفین در آن دوران بوده است.

این مسئول افزود: وقف دارای متولی خاصی نیست و همه می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند اما وجود سازمانی به نام اوقاف به منزله ناظر و امانت‌دار وقفیات برای تأمین نظر و وصیت واقفین است.

وی با بیان اینکه باید در زمینه وقف‌های جدید مدیریت‌های خاصی صورت گیرد، گفت: وقف‌های جدید را طوری باید مدیریت کنیم که در راستای ترویج علوم و فرهنگ اسلامی باشد تا جامعه و کشور از آن سود ببرند.

انتهای پیام/2202/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول