اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان قم مطرح کرد

اهتمام به وقف در مورد علوم نوین و رسانه‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: وقف در مورد مسائل جدید از جمله علوم نوین و رسانه‌ها باید به وسیله فرهنگ‌سازی وسیع در جامعه ترویج شود.

اهتمام به وقف در مورد علوم نوین و رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوذب شیری بعد از ظهر امروز در نشست وقف و رسانه که با حضور مسئولان رسانه‌ها و مطبوعات محلی استان قم برگزار شد، گفت: چهار نفر از صحابه ائمه اطهار (ع) در قم مدفون هستند و منشا برکات فراوانی شده‌اند.

وی افزود: هزاران محدث و فقیه از آثار علمی آن بزرگان استفاده می‌کنند؛ تعداد موقوفات در قم هم فراوان است و این امر نشان‌دهنده توجه رسانه‌ها و تبلیغ صحیح وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این نشست به منظور تشکر از قلم‌هایی است که در راستای ترویج وقف فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: امیدواریم این رویه همچنان ادامه یابد و در سال‌ جاری نیز شاهد همکاری و هماهنگی میان اوقاف و رسانه‌ها باشیم.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگی اوقاف و امور خیریه در زمینه ترویج وقف فعالیت‌های خوبی داشته و اخیراً هم کتاب‌هایی را به منظور تبلیغ این سنت حسنه تدوین کرده است.

شیری خاطرنشان کرد: وقف در مورد مسائل جدید از جمله علوم نوین و رسانه‌ها باید به وسیله فرهنگ‌سازی وسیع در جامعه ترویج شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به وجود 2 آرامستان موقوفه در قم عنوان کرد: وادی‌السلام و قم نو 2 قبرستانی هستند که در گذشته اموات در آنجا دفن می‌شدند؛ 28 آرامستان غیروقفی هم در قم هستند که زیر نظر اوقاف فعالیت نمی‌کنند و ممنوعیت دفن در آنجا ارتباط با این اداره کل ندارد ضمن اینکه در بقاع متبرکه امامزادگان نیز ممنوعیت دفن اموات نداریم.

وی تصریح کرد: در قم موقوفه‌خواری و موقوفه‌خوار نداریم و این جزو افتخارات ماست.

انتهای پیام/2258/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول