اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

گسترش فرهنگ وقف موجب بهره‌مندی جامعه می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: گسترش فرهنگ وقف موجب بهره‌مندی جامعه می‌شود.

گسترش فرهنگ وقف موجب بهره‌مندی جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رضایی‌بابادی پیش از ظهر امروز در همایش همه واقف باشیم در کرمانشاه اظهار داشت: وقف و موقوفه از بحث‌های مهم و ارزنده‌ای است که هنوز ابعاد مهم آن شکافته نشده و برای ترویج بیشتر آن باید تلاش کرد.

وی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ و تاریخ ما وام‌دار خیراندیشی واقفانی است که جهان را به‌دور از گرفتاری‌ها و تنگناها دیده و برای از بین بردن مشکلات در جامعه از مال خود می‌گذرند.

به گفته استاندار کرمانشاه، در اوایل انقلاب اسلامی مهم‌ترین قانونی که توسط شورای انقلاب لغو شد قانون مالکیت ارضی بود که در آن باید زمین‌های وقفی در اختیار مردم گذاشته می‌شد.

رضایی‌بابادی با بیان اینکه با توجه فرمایش گران‌بار امام خمینی موقوفات باید به‌حال واقفیت درآیند و عمل به وقف شوند، گفت: از طریق تشویق مردم به این امر خداپسندانه می‌توان در زمینه وقف گام‌های بلندی را برداشت.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مسائل محدودیت‌هایی در خصوص اعتبارات به‌چشم می‌خورد، اما تنها مسئله‌ای که در آن هیچ‌گونه مانعی دیده نمی‌شود، وقف و نیت خیراندیشی است.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: در سال‌هایی گذشته در شهرهایی که خدمت کرده‌ام با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه رابطه بسیار خوبی برقرار کرده و کم و بیش با مسائل و مشکلات وقف آشنا هستم.

این مسئول با اشاره به اینکه موقوفه به‌نوعی تجدید دوباره حیات است، بیان داشت: اگر با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم این امر را در جامعه به‌کار گیریم، ظرفیت و پتانسیل افراد جامعه را در زمینه وقف اموال خود بالا می‌بریم.

رضایی‌بابادی متذکر شد: مجموعه استان و استانداری آماده هرگونه کمک به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در خصوص مسائل وقف است و گسترش آن موجب بهره‌مندی جامعه می‌شود.

گفتنی است، در این همایش با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استان از واقفان خیراندیش با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/2700/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول