اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز تیر ماه تاکنون

3151 نانوایی در تویسرکان بازرسی شده است

رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان گفت: از آغاز تیر ماه تاکنون 3 هزار و 151 نانوایی در تویسرکان مورد بازرسی قرار گرفت.

3151 نانوایی در تویسرکان بازرسی شده است

رضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به خدمات‌دهی 130 نانوایی بربری، لواش، سنگکی و تنوری زیر نظر نهادهای مربوطه در سطح شهرستان، اظهار کرد: 20 نانوایی فعلاً به دلیل اینکه سهمیه خود را آزاد تهیه می‌کنند، به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت تمام فاکتورهای مهم در بهداشت فرایند پخت نان از سوی نانوایی‌ها، ابراز کرد: نان به عنوان یکی از کالای‌های ضروری در سبد مواد غذایی زندگی در سلامت اقشار جامعه تأثیر زیادی دارد، پس باید مورد توجه فعالان این حوزه باشد.

وی افزود: 749 بازرسی از ابتدای آذرماه تا به امروز در سطح شهرستان با 36 فرم به ارزش ریالی 62 میلیون و 719 هزار و 900 ریال انجام شده است.

سلیمانی یادآور شد: یک اکیپ دونفره در زمان کاری نانوایی‌ها بر کیفیت نان، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و وضعیت بهداشتی نانوایی نظارت مستمر دارند.

وی افزود: وضعیت نانوایی‌ها توسط بازرسان بررسی و مواردی که مشاهده شده به دادگاه معرفی و بر اساس قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان با اشاره به اینکه سهمیه سرانه آرد تویسرکان نفری 8.5 گرم است، گفت: سهمیه آرد شهرستان تویسرکان طبق اعلام استان حدوداً 883 تن است.

وی با بیان اینکه سهمیه آرد از طریق اداره غله سهمیه‌بندی و سپس در نانوایی‌ها توزیع می‌شود، اظهار کرد: در آینده نزدیک سهمیه آرد بخش خانه‌پزی تعیین تکلیف و با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان توزیع خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به برخورد اداره صنعت، معدن و تجارت با هر گونه تخلف، تصریح کرد: فعالان نانوایی‌ها قانونمند باشند در غیر این صورت با آنها مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی و کیفیت نان با تلفن‌های 124، 4223204 و 4223500 تماس گرفته و تخلف را اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان با تاکید بر پیگیری تخلف‌های ارجاع داده شده، خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهروندان، ما را در اجرای این امر مهم برای حفظ سلامت جامعه یاری کنند.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول