اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خبر داد

فعالیت 7 مرکز متادون‌تراپی و کمپ ترک اعتیاد در تویسرکان

دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تویسرکان با اشاره به افزایش تعداد مراکز متادون‌تراپی « MMT » به چهار مرکز، از دریافت مجوز سه کمپ ترک اعتیاد در سطح شهرستان خبر داد.

فعالیت 7 مرکز متادون‌تراپی و کمپ ترک اعتیاد در تویسرکان

مهدی عادلی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار کرد: اولویت برنامه‌ها در همه حوزه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری از وقوع اعتیاد باشد.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی به جامعه یکی از گزینه‌های مهم در پیشگیری از پیامدها و عواقب پدیده شوم اعتیاد است، افزود: اطلاع‌رسانی درست و کارشناسی شده با بهره‌مندی از ابزارهای فرهنگی و هنری به این منظور در تویسرکان در حال اجراست.

دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تویسرکان، با اشاره به اینکه در سال جاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در چهار جلسه با بیش از 27 مصوبه برگزار شده، ابراز کرد: مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر تویسرکان صد در صد اجرایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت چهار کمیته تخصصی در شورای مبارزه با مواد مخدر افزود: کمیته‌های فرهنگی و پیشگیری، درمان و بازپروری، مقابله با مواد مخدر و حقوقی و قضایی با رویکرد پیشگیری‌های اولیه اعتیاد در یک برنامه مدون برای مصون‌سازی اقشار مختلف به ویژه افراد در معرض خطر فعال هستند.

عادلی‌نژاد با بیان اینکه با اجرای مصوبات کمیته‌های تخصصی توفیقاتی در این باره کسب شد، ابراز کرد: سرفصل برنامه کمیته‌های شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری در قالب طرح‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی با سیاست‌های فرهنگی تدوین شده است.

وی با اشاره به برگزاری 70 کارگاه آموزشی از ابتدای سال تاکنون به منظور فرهنگسازی در جامعه، تاکید کرد: کمیته فرهنگی و پیشگیری با محوریت آموزش و پرورش، آموزش یادگیری مهارت‌های زندگی و مراقبت‌ در برابر آسیب‌های اجتماعی به جامعه هدف به طور مستمر در برنامه خود دارد.

دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تویسرکان با اشاره به افزایش تعداد مراکز متادون‌تراپی « MMT » به چهار مرکز، از دریافت مجوز و فعال بودن سه کمپ ترک اعتیاد با نظارت کامل متولیان امر در سطح شهرستان خبر داد.

وی افزود: شهرستان تویسرکان با توجه به جمیع جهات اعم از فرهنگی، معنوی و..  یکی از پاک‌ترین شهرهای استان همدان محسوب می‌شود.

عادلی‌نژاد به برگزاری کلاس‌های آموزشی ‌مشاوره برای اولیا و دانش‌آموزان در مدارس و مجتمع‌ها توسط آموزش و پرورش اشاره کرد و برگزاری نمایشگاه، توزیع بسته‌های آموزشی، ارائه مشاوره، بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد، توزیع متادون‌تراپی در زندان، برگزاری سمینار و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را بخشی از برنامه‌های تویسرکان در راستای پیشگیری از اعتیاد مطرح کرد.

وی از معرفی مرکز بهداشت و درمان شهیدمدنی تویسرکان به عنوان مرکز کنترل و مشاوره دخانیات خبر داد و افزود: کارگاه‌های آموزشی برای معاونان، مربیان آموزش و پرورش توسط مشاوران و استادان متخصص در بهداشت و درمان برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تویسرکان با اشاره به فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی تویسرکان، گفت: شهروندان برای استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی می‌توانند با خط 123 تماس بگیرند.

وی در پایان از اجرای بیش از 72 طرح پاکسازی، افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر و معرفی معتادان کارتون‌خواب به مراکز استان در دو مرحله را بخشی از فعالیت‌های این شورا از ابتدای سال تاکنون عنوان کرد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول