اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب شیراز تأکید کرد

برخورد با بدحجابی و اعتیاد در چارچوب قانون

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: با بدحجابی و اعتیاد در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

برخورد با بدحجابی و اعتیاد در چارچوب قانون

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی القاصی‌مهر بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای جامعه روحانیت این شهر، اظهار داشت: مجموعه‌های نظارتی در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای سلامت اداری عزم جزمی دارند و این امر به ویژه در دستگاه قضایی فارس اولویت دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی این استان از کادری سالم و قضاتی پاکدامن و کارمندانی کارآمد برخوردار بوده اما اقدامات لازم برای پیشگیری از کوچک‌ترین تخلفی در نظر گرفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز اضافه کرد: مجموعه قضایی حتی یک مورد ارتشا را برنمی‌تابد و سالم‌سازی در راستای ارتقای اعتماد مردم را در دستورکار قرار دارد.

القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند به طور معمول عصبی و کم‌حوصله بوده و مانند سایر افراد جامعه در شرایط روحی متعادلی نیستند و از این رو برخورد خوب و تعامل مناسب در دستگاه قضایی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: امکان وجود مواردی از برخورد نامناسب در هر جا وجود دارد اما در مجموعه قضایی با برگزاری جلسات توجیهی، تذکر، طرح در هیئت تخلفات با حفظ شان کارکنان این موارد برطرف می‌شود اما در صورت لزوم حتی انفکاک از مجموعه و انتقال نیز دور از نظر نیست.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب شیراز، فعالیت یک قاضی به سبب آنکه باید در هر پرونده به سخنان چند نفر در جلسات متعدد گوش فرا دهد خودبه‌خود مشکل است و تراکم پرونده‌ها نیز بر این مشکلات می‌افزاید.

مسائل اقتصادی بر رشد جرائم تأثیرگذار است

القاصی‌مهر یادآور شد: تورم، بیکاری و مشکلات اقتصادی به طور مستقیم بر جرائم تأثیر دارند و بسیاری از آسیب‌ها با مسائل اجتماعی و اقتصادی مرتبط هستند.

وی با اشاره به روند فزاینده تعداد زندانیان، افزود: با وجود تأکید بسیاری که بر زندان‌زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین شده است، آمار زندانیان در استان فارس روند رو به رشدی داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز ابراز داشت: با وجود حجم کار و پرونده‌ها مدت زمان رسیدگی در حال حاضر کاهش یافته و برای هر پرونده میانگین دادرسی 45 روز است.

این مقام قضایی اضافه کرد: در برخی پرونده‌ها به سبب طبیعت ویژه مورد یا لزوم دستگیری مابقی مجرمان روند رسیدگی زمان بیشتری می‌برد.

القاصی‌مهر بیان داشت: بسیاری از زندانیان فارس متاهل و حدود یک‌چهارم آنان سارق هستند، غیر از این که برخی از جرائم شیراز تنها در تهران مشابه دارد.

به گفته وی، تاکنون 99 درصد جرائم مهم و خشن در این استان کشف و عوامل آن دستگیر شده‌اند چنانکه سه باند سرقت و زورگیری در دو ماه گذشته متلاشی و پرونده آنان در کمتر از دو هفته بررسی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به اینکه در سال جاری هفت مورد از مجرمان جرائم خشن مفسد فی‌الارض و سه مورد سارق به عنف محارب شناخته شدند، عنوان داشت: در این موارد پرونده از ابتدا در دادگاه، دادسرا، دادگاه تجدید نظر و حتی دیوان عالی کشور مدیریت می‌شود و گاه برای کاهش زمان رسیدگی پرونده به صورت دستی به مراجع تحویل داده شده است.

وی در همین زمینه از بررسی 32 روزه پرونده قتل دختربچه در باجگاه خبر داد و افزود: در اثر این اقدامات، از اواسط پاییز سال گذشته تاکنون حتی یک مورد سرقت از طلافروشی و بانک در فارس رخ نداده است.

برخورد با بدحجابی و اعتیاد در چارچوب قانون

دادستان شیراز بیان داشت: برای بدحجابی در قانون از هفت تا 100 هزار تومان جریمه نقدی و برای روابط نامشروع شلاق پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری برخی نهادهای نظارتی و انقلابی با عوامل مجالس مختلط در باغات و باغ شهرها برخورد لازم صورت می‌گیرد و در مواردی این باغ‌ها پلمب شده است.

القاصی‌مهر با اشاره به استمرار برخورد با اراذل و اوباش، تصریح کرد: با توجه به آنکه اعتیاد در قانون جرم نیست آمادگی داریم اختیارات لازم برای نگهداری معتادان در اردوگاه‌های بازپروری را به نیروی انتظامی و شهرداری بدهیم و هر شش ماه به شش ماه مدت زمان آن را تمدید کنیم.

وی در این دیدار بر تفویض اختیارات لازم به نیروی انتظامی برای بازرسی از منازل و اماکن تجاری مظنون به توزیع مواد مخدر تأکید و اضافه کرد: در برخورد با باندهای مواد مخدر اقدامات خوبی با همکاری نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اداره کل اطلاعات انجام شده است.

مانع ساختارشکنی فتنه‌گران می‌شویم

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: اگر فتنه‌گران و معاندان بخواهند از خطوط قرمز خارج شوند با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه می‌شوند.

القاصی‌مهر اضافه کرد: دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد کسانی افکار بیهوده و باطل را دنبال کرده و بخواهند برخی بحران‌ها را احیا کنند.

به گزارش فارس، در این دیدار آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب نماینده این استان در مجلس خبرگان، شیخ حسین انصاریان استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رسول محمودآبادی بازرس کل فارس و جمعی از علما و روحانیون برجسته حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول