اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام محرم و صفر صورت گرفت

اجرای 24 مجلس تعزیه توسط گروه منتخب چترود کرمان

مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود کرمان گفت: طی ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر 24 مجلس تعزیه توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده‌زیار برگزار شد.

اجرای 24 مجلس تعزیه توسط گروه منتخب چترود کرمان

ثارالله انکوتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: عزاداری از نوع شبیه‌خوانی مخاطب خوبی پیدا کرده است و هنر تعزیه‌خوانی ریشه عمیق در باور دینی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود، مسئولان با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از مجالس تعزیه در حمایت از این هنر آیینی همت کنند، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف موسیقی، موافق‌خوانی، مخالف‌خوانی و همچنین استفاده از جلوه‌های ویژه در تعزیه بسیار ضروری است.

انکوتی خاطر نشان کرد: نسل جوان جامعه اسلامی با تعزیه سنتی به سختی ارتباط برقرار می‌کند و بهتر است با در نظر گرفتن موازین شرعی و قانونی در مذهب، تعزیه‌خوانان هم هنر خود را به روز کنند.

وی از اجرای 24 مجلس تعزیه توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود در ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر در کرمان و حومه خبر داد و گفت: این گروه از تعزیه‌خوانان روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان تشکیل شده است.

مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود با بیان اینکه بیشتر افراد تشکیل‌دهنده این گروه از جوانان هستند، خاطر نشان کرد: تعزیه تنها هنر دینی و مذهبی اسلام است که اگر از آن حمایت شود، ظرفیت‌های بالایی برای انتقال معارف اسلامی به نسل جوان را دارد.

انتهای پیام/2446/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول