اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خبر داد

اجرای بیش از 70 تعزیه در کهگیلویه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: در ایام محرم و صفر گروه‌های تعزیه سراسر استان بیش از 70 اجرا را در سطح استان داشته‌اند که بیشترین اجرا مربوط به شهرستان‌های لنده و دهدشت بود.

اجرای بیش از 70 تعزیه در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، آزاد خردمند پیش از ظهر امروز در اختتامیه سوگواره استانی تعزیه در لنده با اشاره به برنامه‌ریزی ‌اجرای سوگواره در استان گفت: از یکم آذرماه امسال فراخوان سوگواره استانی تعزیه در استان کهگیلویه و بویراحمد داده شد و از گروه‌های متقاضی ثبت‌نام به عمل آمد.

وی افزود: در مدت 17 روز 15 گروه تعزیه در استان ثبت‌نام کرده که از این تعداد 12 گروه به دبیرخانه سوگواره برای داوری ارسال و پنج گروه برتر انتخاب شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: امتیازهای نزدیک دو گروه شش و هفت به پنج گروه برگزیده باعث شد هیئت داوران این دو گروه‌ را هم به عنوان گروه‌های برگزیده معرفی کند.

خردمند در ادامه با اشاره به اجرای تعزیه در سطح استان گفت: هفت گروه برگزیده در شهرستان‌های استان به اجرای تعزیه پرداختند که در دهه نخست محرم و ایام برگزاری سوگواره بیش از 70 تعزیه در سطح استان برگزار شده است.

وی افزود: در پایان هیئت داوران گروه‌های تعزیه «حضرت علی‌اکبر(ع) با معین‌البکائی حاج خلیفه عباسی، تعزیه روز عاشورا با معین‌البکائی نصرت عدالت‌منش و تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر با معین‌البکائی احمدعلی کریمی‌زاده» از لنده و تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر با معین‌البکائی داوود پارسا از گچساران و تعزیه‌های «شهادت امام و یاران با معین‌البکائی سید حمدالله شاهی سوق، امام و طفلان مسلم با معین البکائی آیت‌الله شجاعت، شهادت حضرت علی اکبر با معین البکائی مهرعلی میرزایی» از سوق (شهرستان کهگیلویه) به عنوان گروه‌های برتر معرفی شدند.

*راه‌اندازی خانه تعزیه در لنده

اسماعیل زارعی در ادامه این مراسم با اشاره به زحمات و کارکردهای هیئت داوران اظهار داشت: هیچ‌گونه رتبه‌بندی برای گروه‌های تعزیه انجام نشده و همه به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: قدمت بیش از 113 سال تعزیه در شهرستان لنده باعث شد که این شهرستان به عنوان میزبان برگزاری اختتامیه سوگواره تعزیه استانی انتخاب شود.

مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده با اشاره به کیفیت تعزیه در سطح استان و شهرستان لنده گفت: برای حمایت و بالا‌بردن سطح کیفی و کمی هنر تعزیه در این شهرستان می‌طلبد مسئولان نسبت به راه‌اندازی خانه تعزیه این شهرستان اقدام جدی انجام دهند.

زارعی تصریح کرد: با توجه به اختصاص یک میلیارد و 831 میلیون ریال اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای احداث مجتمع فرهنگی ورزشی شهرستان، شهرداری نسبت به واگذاری زمین برای این منظور اقدام کند.

انتهای پیام/82013/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول