اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر چهارمین سوگواره تعزیه استان بوشهر خبر داد

معرفی 20 برگزیده سوگواره تعزیه استان بوشهر در جم

دبیر چهارمین سوگواره تعزیه استان بوشهر از معرفی 20 برگزیده سوگواره تعزیه استان بوشهر در جم خبر داد.

معرفی 20 برگزیده سوگواره تعزیه استان بوشهر در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، شاهین نجفی چهارشنبه‌شب در جمع مسئولان شهرستان جم با اشاره به برگزاری چهارمین سوگواره تعزیه استانی در شهرستان جم اظهار داشت: تعزیه از هنرهای اسلامی است که سبب زنده‌ ماندن یاد و خاطره رشادت‌های سرور و سالار شهیدان پس از گذشته یک‌هزار و 400 سال شده است.

وی افزود: هنگامی که به پیشینه هنر تعزیه در ایران نگاه می‌کنیم به وضوح متوجه تاثیرگذاری آن بر تاریخ نمایش در غرب به‌ویژه نمایش‌های عرفانی و معنوی آنها می‌شویم.

نجفی ادامه داد: اکنون نیز اگر به فکر تاثیرگذاری و جریان‌سازی این هنر در کشور و همچنین نمایش ایرانی در سطح جهان هستیم لازم است که نگاه‌های سنتی خود را با تغییرات زمانی و شرایط جدید تطبیق دهیم تا بتوانیم بار دیگر به آن سطح از جریان‌سازی فرهنگی و مذهبی از طریق این هنر آیینی دست یابیم.

وی با اشاره به برگزاری این سوگواره در جم ابراز داشت: چهارمین سوگواره استانی تعزیه از 4 دی ماه 92 و به در شهرستان جم آغاز شد که امروز با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

این مسئول گفت: این سوگواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر جم و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم برگزار شده است.

نجفی از معرفی 20 برگزیده سوگواره تعزیه استان بوشهر در جم خبر داد و تاکید کرد: در این سوگواره از میان گروه‌های مختلف تعزیه‌خوان سراسر استان، 20 نفر در رشته‌ها و بخش‌های مختلف اشقیاخوانی، اولیاخوانی، مردخوانی، زن‌خوانی، کارگردانی و ... عناوین برتر را کسب کردند.

وی افزود: در این سوگواره، گروه تعزیه‌خوانی سید‌الشهدا(ع) برازجان با کسب هفت مقام برتر و گروه تعزیه اشک خون روستای خوشمکان دشتستان با پنج مقام بیشترین عناوین را به خود اختصاص دادند.

دبیر چهارمین سوگواره تعزیه استان بوشهر بیان کرد: گروه تعزیه خورشید عاشورای برازجان با کسب چهار مقام و گروه تعزیه شاه‌نشین جم با چهار مقام برتر نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول