اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان لنده:

هنر تعزیه تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب دارد

امام جمعه شهرستان لنده گفت: هنر نمایشی تعزیه با نمایش واقعیت‌های قیام عاشورا بیشترین تأثیرگذاری را در اقشار مختلف مردم دارد و مسئولان باید برای بالا بردن سطح کیفی هنر تعزیه بیش از گذشته تلاش کنند.

هنر تعزیه تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل صبح امروز در اختتامیه نهمین همایش سوگواره استانی کهگیلویه و بویراحمد در لنده با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: تبیین راه و هدف قیام عاشورا از مهمترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی در جامعه است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم راه و هدف امام حسین را در میان جوانان نشر و انتشار دهیم، مطمئن باشید جامعه ما در برابر خطرات و تهاجمات فرهنگی دشمنان بیمه خواهد شد.

امام جمعه لنده گفت: تهاجم و شبیخون و یا ناتوی فرهنگی دشمن در دهه‌های اخیر در مسیر انحراف جامعه اسلامی از ارزش‌ها و اصول اسلامی بوده و برای همین منظور مراسمات دینی و مذهبی ما را نشانه رفته‌اند.

کیانی‌اصل تصریح کرد: با کم رنگ شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه و در میان جوانان انحراف حتمی است ولی اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب و آگاهی بخش به جوانان می‌تواند جلوی این تهاجمات را بگیرد.

وی افزود: ما امروز نیازمند ابزاری قوی‌تر از رسانه‌های غربی از قبیل ماهواره هستیم تا بتوانیم با برقراری ارتباط با نسل جوان جامعه و بصیرت دهی به آنان در مقابل تهاجمات بایستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: ابزار سخت‌افزاری به تنهایی کافی نیست، بلکه باید این ارزش‌ها در روح و روان افراد تأثیرگذار باشد و در این زمینه هنر زیبای تعزیه به عنوان پرچمدار مقابله با تهاجمات فرهنگی باید وارد عرصه میدان شود و ارزش‌های دینی و معنوی را در جامعه نشر دهد.

کیانی‌اصل یادآور شد: در هنر نمایشی تعزیه باید اهداف، سیره و منش امام حسین (ع) و هفتاد و دو یار باوفایش تبیین شود تا گیرایی و اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی تأکید کرد: حمایت از گروه‌های تعزیه در سراسر کشور لازم و ضروری است و مسئولان باید بیش از گذشته برای تبلیغ دین از این هنر استفاده کنند.

امام جمعه لنده گفت: پخش‌ فیلم‌ها از طریق ماهواره در ابتدای امر بدون هدف خود را نمایش می‌دهد ولی در هنگام نمایش و بعد از آن تأثیرات خود را بروز می‌دهد، هنر تعزیه باید جهانی شود تا مردم جهان حقیقت اسلام را درک کنند.

انتهای پیام/82013/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول