اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

پیش بینی 300 میلیارد تومان بودجه برای بیمه روستاییان کشور

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از پیش بینی 300 میلیارد تومان بودجه برای بیمه روستاییان و عشایر کشور در بودجه سال آینده خبر داد.

پیش بینی 300 میلیارد تومان بودجه برای بیمه روستاییان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی‌الرضا ثروتی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از پیش بینی 300 میلیارد تومان بودجه برای بیمه روستاییان و عشایر کشور در بودجه سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار به منظور گسترش بیمه و ارتقای سلامت روستاییان پیش بینی شده است.

وی افزود: البته در بعضی از استان‌های کشور 80 تا 90 درصد روستاییان از این طرح استقبال کرده اما در برخی استان‌ها هم روستاییان به دلیل نداشتن آگاهی از حقوق خود و مزایای بیمه، از این طرح استقبال نمی‌کنند.

ثروتی به افزایش غیر قانونی قیمت کنتور برق هم اشاره کرد و گفت: قیمت این امتیاز در گذشته 70 هزار تومان بوده که اکنون به خاطر دریافت‌های غیر قانونی به 800 هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از طریق وزارت نیرو نیز پیگیری شد، اظهار کرد: مسئولان این وزارتخانه عنوان می‌کنند که چون دولت برای پرداخت یارانه از حساب این شرکت‌ها برداشت می‌کند، از این رو این شرکت‌ها نیز مجبور به افزایش قیمت خدمات خود از جمله نرخ کنتور هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اقدام شرکت‌ها خلاف است، گفت: آن‌ها باید مطالبات خود از دولت را به صورت کاملاً شفاف پیگیری کنند تا حقی از مردم اجحاف نشود.

ثروتی در ادامه یکی از مشکلات خراسان شمالی را همتراز نبودن سطح تشکیلاتی دستگاه‌های استان عنوان کرد و گفت: به همین خاطر طی سال‌های اخیر این موضوع را به عنوان یک مطالبه از دولت پیگیری کردیم.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور سهمیه ویژه‌ای را در قالب استخدام 3 هزار و 750 نفر به خراسان شمالی اختصاص یافته است، اظهار کرد: تاکنون بخشی از این مجوزهای استخدامی جذب شده لیکن همچنان هزار و 500 مجوز استخدامی اختصاص یافته به استان انجام نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی از استانداری خراسان شمالی خواست تا نسبت به جذب سهمیه استان اقدام کنند.

وی همچنین از تأمین اعتبار استخدام نیرو اخیراً با مذاکرات انجام شده در معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری هم خبر داد.

ثروتی با تاکید بر اینکه این حق خراسان شمالی بوده تا برای همترازی با سطح تشکیلاتی سایر استان‌ها این نیروها را جذب کند، خاطرنشان کرد: سهمیه استخدامی لازم برای شهرستان جدیدالتأسیس راز و جرگلان نیز پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد عزل و نصب‌ها گفت: هیچ‌گونه مشورتی با نمایندگان در این زمینه انجام نمی‌شود و بر اساس قانون نیز این‌گونه انتصابات به حوزه فعالیت نمایندگان مربوط نبوده و استاندار بایستی پاسخگو باشد.

انتهای پیام/63002/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول