اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه استان قم:

نیازهای جامعه امروز مورد توجه واقفان باشد

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: لازم است خیرین و کسانی که مایل به وقف مال خویش هستند نیازهای روز جامعه را مد نظر داشته و با توجه به آنها وقف خود را انجام دهند.

نیازهای جامعه امروز مورد توجه واقفان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام علی عزیزی با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) اظهار داشت: ایشان فرمودند رسانه‌های دولت باید به تبلیغ معارف دینی بپردازند و این امر در واقع وظیفه رسانه‌هاست و بخش خصوصی هم باید از باب وظیفه دینی و اخلاقی و فرهنگی وارد این عرصه شود.

وی افزود: باید وقف را به عنوان یکی از تاکیدات دینی مهم اسلام همواره ترویج و تبلیغ کرد زیرا جایی وجود ندارد که وقف در آنجا کاربرد نداشته باشد؛ حتی افرادی که از تمکن مالی برخوردارند شاید بر اثر یک حادثه نیازمند شوند و باید از محل موقوفات به آنها رسیدگی کرد. معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نگاهی به موقوفات و نیت‌های مختلف نشان می‌دهد که هر کاری از محل درآمد آنها می‌توان انجام داد، عنوان داشت: به عنوان مثال حتی نیتی داشته‌ایم که از محل درآمد فروش یک درخت میوه، از بیمارانی که کسی ندارند عیادت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اعزام مربیان قرآنی و دیگر معلمان به مناطق محروم و اهدای جوایزی به دانش‌آموزان و دانشجویان از محل درآمد موقوفات از جمله کارکردهای وقف است.

عزیزی با بیان اینکه ابتدا قرار بود تنها سه جزء قرآن در قم از محل درآمد موقوفات آموزش داده و حفظ شود، گفت: با این حال در قم این کار تا جزء 23 پیش رفته و این امر نشان‌دهنده اهمیت و استقبال از قرآن است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قم مسائل اقتصادی و ارتباط آن با وقف را مورد توجه قرار داد و افزود: کارآفرینی یکی از ثمرات وقف است زیرا موقوفات تنها مربوط به مساجد و حسینیه‌ها نیستند؛ سازمان اوقاف در حال حاضر مشغول شناسایی و ترویج نیت‌های جدید متناسب با نیازهای جامعه است که از آن جمله می‌توان به اهدای جوایزی به دانشمندان در علوم مختلف از جمله دانش هسته‌ای اشاره کرد.

وی با اشاره به کاربردهای وقف در دیگر کشورها گفت: دانشگاهی مانند هاروارد از محل درآمد موقوفات اداره می‌شود و این در حالی است که آنها بیشتر به جنبه مادی کار توجه دارند.

عزیزی با اشاره به تجلیل از واقفان روحانی و کسانی که موقوفاتی در زمینه حوزه‌ها و مدارس علمیه داشته‌اند، ابراز داشت: آموزش معارف دینی و مبارزه با شبهات تا حد زیادی از برکات وقف و موقوفات حوزوی هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم کتاب و کتابخوانی، علم و پژوهش، درمان بیماران صعب‌العلاج و حوزه‌های علمیه را از جمله نیازهای اساسی جامعه دانست و افزود: اگر تبلیغ مناسبی در این زمینه صورت بگیرد، موقوفاتی با اینگونه نیت‌ها خواهیم داشت.

وی ازدواج جوانان را یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: وقف برای صرف درآمد در این زمینه یکی از بهترین کارهاست.

عزیزی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در چند نقطه قم طی هفته وقف بیان داشت: هر کس می‌تواند با هر تمکن مالی واقف باشد و نیازی نیست حتما املاک و مستغلات زیادی را وقف کرد؛ ترویج این تفکر در جامعه بسیار ضروری است و موجب رفع بسیاری از نیازها خواهد شد.

انتهای پیام/ی/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول