اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گرگان:

گرگان 2200 موقوفه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان گفت: 2 هزار و 200 موقوفه در گرگان وجود دارد.

گرگان 2200 موقوفه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جامعه بیش از 700 نیت از نیات واقفان خیراندیش ثبت و ضبط شده که این نیات از ترویج قرآن و سیره اهل بیت(ع) تا نیات اجتماعی که به افراد مختلف بشری خدمت می‎کند را شامل می‎شود.

وی ادامه داد: در گرگان، مرکز استان گلستان بیش از 2 هزار و 200 موقوفه داریم که از این موقوفات یک هزار و 200 موقوفه انتفاعی همانند اماکن مذهبی و 700 موقوفه منفعتی است که از درآمدی که از این موقوفات به‎دست می‎آید نیات واقفان خیراندیش اجرا می‎شود.

سلیمانی بیان داشت: در بحث امامزادگان و بقاع متبرکه تعداد 60 بقعه متبرکه در مرکز استان داریم که پناهگاه عاشقان اهل بیت(ع) است که در مراسم‎های مختلف و در اعیاد و ایام وفات در این اماکن حاضر می‎شوند و دل و جان خودشان را به محبت اهل بیت(ع) صیقل می‎دهند.

اجرای بازسازی اماکن مذهبی توسط اوقاف گرگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان عنوان کرد: مقام معظم رهبری احیاء عمران و آبادی موقوفات را مورد تاکید قرار داده که در همین راستا نیز فعالیت‎های گسترده ای در شهرستان گرگان انجام شده است.

سلیمانی اضافه کرد: کاشکی کاری وراق امام زاده عبدالله گرگان که 250 متر آجر نما، تعمیر آینه کاری، گچ کاری، راه اندازی کتابخانه با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون ریال که 90 درصد از محل نذورات محلی و اعتبارات داخلی اوقاف بوده از جمله این فعالیت.

وی متذکر شد: در امامزاده طیب قرن‎آباد، مجموعه زائرسرا را با هشت سوئیت برای اسکان زائرین خادم سرا در دست اجرا داریم که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و احداث غسالخانه در امام زاده ابراهیم اوزینه که تاکنون بیش از 60 میلیون ریال هزینه شده یکی دیگر از این فعالیت‎ها است.

اجرای 120 برنامه فرهنگی در طول سال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان تصریح کرد: همچنین مرکز فرهنگی قرآنی میقات‎الرضا در امامزاده روشن‎آباد با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال کلنگ‎زنی شده که شامل سالن فرهنگی برای مراسمات  250 متر فضای خدماتی و 420 متر فضای اداری و زائر سرا است.

سلیمانی اظهار داشت: علاوه بر اقدامات عمرانی که انجام شده مکلف به برگزاری 120 برنامه فرهنگی هستیم و در سال جاری مسابقات قرآنی رشد چشمگیری از لحاظ کمی و کیفیی داشته و 13 هزار و 400 نفر در این دوره از مسابقات در بیش از 15 مسابقه باهم رقابت کرده‎اند که نفرات برتر آنها به دوره های کشوری و بین المللی راه خواهند یافت.

وی اضافه کرد: در خصوص طرح تقویت حافظان قرآن نیز یک شبکه قرآنی در روستا انجام شکل گرفته که بیش از سه هزار نفر در کلاس‎های قرآنی حضور یافتند.

سلیمانی متذکر شد: در بیش از نیمی از بقاع‎های متبرکه مراکز فرهنگی قرآنی راه‎اندازی شده است، همچنین اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز و خیمه‎های معرفت در طول سال و اعزام مبلغان به نقاط محروم از دیگر فعالیت‎های فرهنگی است که در این شهرستان انجام شده است.

سلیمانی در پایان ابراز داشت: لازم به ذکر است که برای اعزام مبلغان از 160 مبلغ حوزه علمیه قم و بومی استفاده کرده‎ایم.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول