اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بم:

قدیمی‌ترین موقوفه بم 750 سال قدمت دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت: قدیمی‌ترین موقوفه استان کرمان 750 سال قبل در شهرستان بم ثبت شده است.

قدیمی‌ترین موقوفه بم 750 سال قدمت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی امیری ظهر امروز در همایش تجلیل از واقفان خیراندیش شهرستان بم اظهار داشت: در شهرستان بم موقوفات زیادی به ثبت رسیده و بعد از زلزله پنجم دی ماه 82 نیز این عمل خیر ادامه یافت.

وی افزود: واقفان و خیران شهرستان بم همکاری بسیار خوبی با اداره اوقاف دارند که قابل تقدیر است.

امیری گفت: طی سال گذشته و بر اساس وضعیت فرهنگی شهرستان تعداد پنج سهمیه برای وقف در بم در نظر گرفته شده بود که با همکاری واقفان توانستیم 15 وقف جدید را به ثبت برسانیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم بیان داشت: در شهرستان بم فرهنگ و سنت حسنه وقف به خوبی در بین مردم خیر و ولایتمدار این شهرستان نهادینه شده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین سعیدی فرزند شهید آیت‌الله سعیدی در این همایش اظهار داشت: وقف یک توشه اخروی بسیار ارزشمند برای مسلمانان است و واقفان انسان‌هایی با همت بلند هستند.

وی افزود: هفته وقف فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر این سنت حسنه است و باید تلاش شود تا این سنت الهی هرچه بیشتر در جامعه فرهنگسازی شود.

سعیدی به تشریح ابعاد مختلف وقف و پاداش آن پرداخت و گفت: خداوند برای وقف 10 برابر پاداش می‌دهد که نشان دهنده اهمیت این عمل خیر و نیک نزد پروردگار متعال است.

وی حوزه‌های علمیه را پشتوانه‌های علمی، دینی، مذهبی و افتخار هر شهر دانست و افزود: وقف پشتوانه حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز مهم مذهبی و علمی هر منطقه است.

به گزارش فارس در این مراسم جمعی از خیران و واقفان شهرستان بم تجلیل شدند.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول