اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد

ساماندهی اماکن موقوفه بلاتکلیف تویسرکان

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر ساماندهی اماکن موقوفه بلاتکلیف در سطح شهرستان، گفت: احیای موقوفات در اولویت برنامه‌های اوقاف قرار گیرد زیرا این امر تأثیر زیادی در ترغیب و تشویق مردم برای حرکت به سوی وقف دارد.

ساماندهی اماکن موقوفه بلاتکلیف تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام مرتضی‌موحدی شامگاه دوشنبه در جمع کارکنان اوقاف و امور خیریه تویسرکان با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت رسول(ص)، اظهار کرد: همه باید در راستای ایجاد فضای نشاط و پویایی برای سوق دادن جامعه خصوصاً نسل نوجوان و جوان به سمت انس با قرآن اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی نقش سازمان اوقاف و امور خیریه را در ترویج آموزه‌های دینی و اشاعه فرهنگ قرآنی حائز اهمیت دانست و افزود: اوقاف و امور خیریه و دیگر متولیان امر در نهادینه کردن نشاط معنوی در سطوح مختلف جامعه موظف هستند و باید با توانی مضاعف ورود پیدا کنند.

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر ساماندهی اماکن موقوفه بلاتکلیف در سطح شهرستان تصریح کرد: احیای موقوفات در اولویت برنامه‌های اوقاف قرار گیرد زیرا این امر تأثیر زیادی در ترغیب و تشویق مردم برای حرکت به سوی وقف دارد.

وی فلسفه وجودی فرهنگ وقف‌ را، فقرزدایی جامعه اسلامی دانست و اذعان کرد: با گسترش فرهنگ وقف نرخ فقر و محرومیت در جامعه کاهش می‌یابد و بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.

موحدی اذعان کرد: وقف اقدامی ماندگار است که از طریق آن بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را می‌توان شناخت و اموال وقفی افراد نیکوکار را داوطلبانه در راستای رفع آنها استفاده کرد.

وی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در خصوص سنت حسنه وقف را از عوامل مهم و ضروری در نهادینه شدن آن دانست و افزود: وقف نمادی از روح خیرخواهی، تعاون، عطوفت انسانی و برخاسته از ایمان است که با جاری و ساری شدن این امر الهی جامعه شکوفا می‌شود.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه وقف آثار دنیوی و اخروی بی‌شماری برای کسی که اموال خود را وقف می‌‎کند به همراه دارد، خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف باید در جامعه گسترش یابد و ابعاد و آثار آن به مردم شناسانده شود.

انتهای پیام/89010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول