اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 دی ماه

نخستین پارکینگ عمومی موقوفه لنگرود افتتاح می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود از افتتاح نخستین پارکینگ عمومی «موقوفه نجم اسدی» این شهرستان در 15 دی ماه جاری خبر داد.

نخستین پارکینگ عمومی موقوفه لنگرود افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت‌الاسلام مهدی بازدار عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با گرامیداشت حماسه 8 و 9 دی ماه، اظهار کرد: ولایت مطلقه فقیه و خون مقدس شهدا پشتوانه محکم مردم ایران است و کسی جرأت نمی‌کند در مقابل آنها بایستد.

وی با بیان اینکه مردم گیلان در هشتم و همزمان با ملت ایران در 9 دی ماه به میدان آمدند، افزود: مردم خواستار ایران اسلامی با ولایت مطلقه فقیه شدند.

این مسئول، سابقه ایرانیان در تدین را بسیار طولانی دانست و گفت: حتی زمانی که امام رضا (ع) به ایران تبعید شد ایرانیان هرگز دخالتی در به شهادت رساندن امام رضا (ع) نداشتند بلکه پذیرای آن امام شدند و وجود 900 امامزاده در آغوش استان گیلان دلیل این مدعا است.

وی به وجود 85 امامزاده در شهرستان لنگرود اشاره کرد و متذکر شد: امامزادگان در این شهرستان مانند نگینی می‌درخشند و مردم را به طرف خود دعوت به آرامش می‌‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود با اشاره به فرمایش‌های مقام عظمای ولایت که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: در لنگرود نیز حرکت‌هایی در این راستا صورت گرفته است تا به جایگاه شایسته برسد.

*برگزاری 90 روز روضه در طرح بصیرت عاشورایی لنگرود

وی با تبریک فرا رسیدن هفته وقف که از 9 تا 15 دی ماه نامگذاری شده است، تصریح کرد: آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی از طرح‌های سازمانی انجام شده است.

به گفته بازدار، امسال در طرح بصیرت عاشورایی لنگرود 90 روز روضه در امامزاده محمد سفید آستانه کیاکلایه این شهرستان برگزار شد که مورد استقبال ویژه مردم قرار گرفت.

*شرکت بالغ بر 500 نفر در مسابقات قرآنی لنگرود

وی به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در 15 بقعه متبرکه با هدف قرآن‌آموزی و حفظ قرآن کریم در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف لنگرود با اشاره به اجرای مسابقات شهرستانی قرآن کریم در رشته‌های اذان، قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 200 نفر در مسابقات قرآنی شرکت داشتند.

وی ادامه داد: امسال به لطف خدا و همکاری آموزش و پرورش این میزان به 500 نفر افزایش پیدا کرده و برگزیدگان به مسابقات استانی اعزام شدند.

بازدار به ساماندهی بالغ بر 30 روحانی اعزامی از قم و مبلغان بومی اشاره کرد و متذکر شد: پنج نفر روحانی اعزامی از قم و بقیه از روحانیون بومی برای برپایی نمایشگاه‌ها، مشاوره، جلسه پرسش و پاسخ و ... بهره گرفته شده است.

*انتصاب 45 نفر هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد لنگرود

وی راه‌اندازی نخستین اتاق عقد گیلان در سفید آستانه لنگرود، انتصاب بیش از 45 نفر هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد در سطح شهرستان را از اقدام‌های اوقاف اعلام کرد.

این مسئول تداوم عملیات بازسازی در امامزادگان سیدقاسم شکرکش، سیدمحمد تقی کوشال‌شاه، سیدجلال شلمان، سیدناصر سالکویه را از دیگر اقدام‌های اوقاف لنگرود برشمرد.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی بقعه سفیدآستانه کیاکلایه افزود: دیوار این آستانه با 500 میلیون ریال هزینه به‌زودی به پایان می‌‌رسد.

بازدار با بیان اینکه سنگ‌کاری دیواره شبستان بقعه « 12 تن ملاط» در فاز نخست 700 میلیون ریال هزینه دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان آنچه که شایسته است انجام شود.

وی عملیات راه‌سازی امامزاده احمد تالش‌محله، رنگ‌آمیزی، تعمیرات و پیاده‌روسازی آستان مقدس بقعه سیدمحمد گیل سفید، احداث امامزاده سید خلیل راه‌پشته را از دیگر فعالیت‌های انجام شده اوقاف لنگرود ذکر کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود، به اجرای طرح مودت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی در بازسازی امامزادگان مناطق مختلف، امیدواریم که مردم نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی عمل به نیت واقفان خیراندیش اشاره کرد و متذکر شد: کمک به نیازمندان و مستمندان و بیمارهای صعب‌‌العلاج، و.. از دیگر اقدام‌ها است.

 *افتتاح نخستین پارکینگ عمومی «موقوفه نجم اسدی» لنگرود

بازدار از نواخته شدن زنگ وقف در مدارس مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش لنگرود، کومله و اطاقور خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در گیلان تعداد 2 هزار دفتر با چاپ تصاویری از چهار امامزاده لنگرود و فرمایش‌هایی از امام (ره) و رهبر معظم درباره وقف با هدف آشنایی با فرهنگ وقف در بین دانش‌آموزان لنگرود توزیع می‌شود.

این مسئول، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقعه بی‌بی زینب و برگزاری نشست تخصصی وقف با حضور فرهنگیان و روحانیون، را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد.

وی از برگزاری همایش «همه واقف باشیم» در آخرین روز هفته وقف در امامزاده محمد لنگرود خبر داد.

بازدار اجرای مسابقه نقاشی، انشانویسی، ارسال پیامک وقف برای نخستین بار در لنگرود را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

وی یادآور شد: نخستین پارکینگ عمومی «موقوفه نجم اسدی» لنگرود در روز 15 دی جاری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/84002/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول