اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین خبر داد

حضور مددجویان در برنامه‌های حرفه‌آموزی کانون اصلاح و تربیت قزوین

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین از حضور 100 درصدی مددجویان در برنامه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال این مرکز خبر داد.

حضور مددجویان در برنامه‌های حرفه‌آموزی کانون اصلاح و تربیت قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حسن نورمحمدی اظهار داشت: آموزش، حرفه‌آموزی و اشتغال از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی این مرکز است و در حال حاضر با فعال شدن شش رشته فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی همه مددجویان زیر آموزش طرح‌های اشتغالزایی هستند.

وی ساخت شومینه، سفت‌کاری، نقاشی ساختمان، پرورش قارچ، سفالگری و معرق‌کاری‌ را از جمله مهارت‌های شغلی دایر در کانون اصلاح و تربیت ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 220 نفر از مددجویان تحت این آموزش‌ها، گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و پس از آزادی در همان حرفه اشتغال به‌کار دارند.

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران قزوین بیان کرد: علاوه بر حضور مددجویان در طرح‌‌های آموزش شغلی و حرفه‌ای، برنامه‌های فرهنگی، ویژه گروه سنی مددجویان زیر 18 سال نیز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش‌های قرآنی و دینی در تغییر روحیه نوجوانان بزهکار بسیار مؤثر بوده و آنها تحت تأثیر این آموزه‌ها، علاقه‌مند به حضور در فعالیت‌های مذهبی می‌شوند.

نورمحمدی اذعان داشت: با توجه به مدت زمان کم توقف مددجویان در کانون اصلاح و تربیت، همه مربیان و کارشناسان تلاش می‌کنند با اجرای برنامه‌های مختلف زمینه اصلاح رفتار در آنها به وجود آید.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های تربیتی اطفال و نوجوانان بزهکار باید پس از آزادی نیز ادامه داشته باشد، در این صورت فرآیند اصلاح کامل شده و رفتار بزهکارانه در آنها از بین می‌رود.

رئیس کانون اصلاح و تربیت پسران تصریح کرد: همکاری خوب دستگاه قضایی استان ما را در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های بازپرورانه یاری کرده و زمینه تکرار جرم این دسته از بزهکاران کاهش یافته است، امیدوار هستیم با گسترش این همکاری‌ها و کمک سایر نهادهای ذیربط، نوجوان بزهکار نداشته باشیم.

انتهای پیام/2667/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول