اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با تعامل دستگاه قضایی صورت می‌پذیرد

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: یقیناً تحولات در بخش کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با تعامل دستگاه قضایی صورت می‌پذیرد و انتظار داریم با اجرای قانون جدید مجازات اسلامی این روند گسترده‌تر شود.

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با تعامل دستگاه قضایی صورت می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: اجرای قانون جدید مجازات اسلامی در نظام کیفری و کاهش جمعیت زندان‌ها تحول ایجاد کرده و از زمان تصویب به نسبت سال گذشته بیش از پنج درصد از ورودی مددجویان به زندان‌های استان کاهش یافته است.

وی افزود: یقیناً تحولات در بخش کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با تعامل دستگاه قضایی صورت می‌پذیرد و انتظار داریم با اجرای قانون جدید مجازات اسلامی این روند گسترده‌تر شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: جرایم مواد مخدر، سرقت، علیه اشخاص، محکومیت‌های مالی و علیه اموال به ترتیب جزو پنج جرم اول استان را تشکیل می‌دهند.

فراست‌طلب اضافه کرد: بیشترین آمار آزادی مددجویان در سال جاری با تودیع وثیقه، معرفی کفیل، حبس بدل از جریمه، عفوها و مرخصی پایان حبس بوده است.

وی بیان کرد: به منظور شناسایی و اجرای دقیق فرآیندهای اجرای احکام در زندان‌های استان سیستم شناسایی مکانیزه اثر انگشت و ثبت شماره ملی همه مددجویان فعال است.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری یک هزار و 60 نفر از مددجویان مشمول عفو عید سعید فطر شده که 35 درصد آنها آزاد و 65 درصد دیگر تقلیل مجازات داشته‌اند.

فراست‌طلب عنوان کرد: با همکاری و تعامل نزدیک مراجع قضایی استان، جرایم تحت قرار بیش از سه ماه به نسبت زمان مشابه سال‌های گذشته بیش از 40 درصد و در تحت قرارهای بیش از یکسال 81 درصد کاهش مشاهده می‌یابد.

وی به اقدامات ویژه اداره قضایی، اجرای احکام و یگان حفاظت زندان‌های استان در خصوص کاهش آمار مددجویان غایب از مرخصی پرداخت و اضافه کرد: آمار غیبت از مرخصی مددجویان در مقایسه با سنوات گذشته نیز حدود 69 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2667/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول