اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش «انقلاب فراموش شده، سالروز شهدای بحرین» در قم عنوان شد

تشریح شکنجه‌های وحشیانه رژیم آل خلیفه علیه شیعیان در زندان‌های بحرین

یکی از مبارزین انقلاب بحرین ضمن تشریح بخشی از شکنجه‌های رژیم آل خلیفه علیه مردم گفت که شکنجه جسمی قابل فراموشی است ولی شکنجه‌های روحی که در زندان‌های آل خلیفه انقلابیون متحمل می‌شوند، قابل فراموشی نیست.

تشریح شکنجه‌های وحشیانه رژیم آل خلیفه علیه شیعیان در زندان‌های بحرین

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، به مناسبت روز الشهدا انقلاب بحرین پایگاه تخصصی جهان اسلام و امور بین‌الملل بسیج مدرسه معصومیه بعد از ظهر امروز همایشی را به این مناسب برای گرامیداشت این روز و بررسی انقلاب بحرین در مدرسه معصومیه برگزار کرد که حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عبدالله دقاق و سید مرتضی سندی از انقلابیون و مبارزان بحرینی درباره تحولات و ویژگی‌های انقلاب بحرین به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله دقاق به ویژگی‌های انقلاب بحرین پرداخت و یاد آور شد: انقلاب بحرین ویژگی‌هایی دارد که  سایر انقلاب‌های نهضت بیداری اسلامی این ویژگی را ندارند.

وی با بیان نخستین ویژگی‌های انقلاب بحرین افزود: انقلاب بحرین بر خلاف سایر انقلاب‌ها در ظاهر محصول انقلاب خود را نگرفته است. ما در انقلاب‌های دیگر می‌بینیم که دیکتاتورها سرنگون شده‌اند ولی دیکتاتور بحرین فعلا در ظاهر بر مسند قدرت قرار دارد البته اگر حمایت‌های برخی رژیم‌های منطقه نبود او هم سرنوشتی چون حسنی مبارک، بن علی، معمر قذافی و علی بعدالله صالح داشت.

این انقلابی بحرینی اظهار کرد: اما می‌بینم این انقلاب‌ها که به ظاهر پیروز شده‌اند دچار انحراف در مسیر انقلاب شده و در این کشورها چه اتفاقاتی می‌افتد و چگونه آمریکا و کشورهای استکباری و عناصر وابسته به استکبار جهانی توانسته‌اند انقلاب‌های این چند کشور را از مسیر خارج کنند، برخلاف انقلاب مردم مظلوم بحرین که همچنان در مسیر درست خود پیش می‌رود و این دومین ویژگی انقلاب بحرین است.

شیخ عبدالله الدقاق با اشاره به ویژگی سوم انقلاب بحرین گفت: ویژگی سوم انقلاب بحرین مسالمت‌آمیز بودن آن است.

وی با بیان ویژگی چهارم انقلاب مظلوم بحرین افزود: ویژگی مهم این انقلاب که آن را از سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کند وجود رهبری واحد و از جنس واحد است به طوری که همه انقلابیون بر محور روحانیت سرشناس آنجا گرد آمده‌اند و روحانیت رهبری انقلاب را بر عهده گرفته است.

این انقلابی بحرینی گفت: از دیگر ویژگی انقلاب بحرین مظلومیت این انقلاب است به طوری که همه‌ی رسانه‌های کشورهای عربی و دیگر کشورهای غربی هیچ پوششی خبری از آنچه که در بحرین در حال رخ دادن است، انجام نمی‌دهند و آن را به فراموشی سپرده‌اند و به حق می‌توان گفت که این انقلاب در حال حاضر فراموش شده است.

در این همایش سید مرتضی سندی از دیگر مبارزان انقلاب بحرین به بیان نکاتی از مظلومیت‌های انقلاب بحرین پرداخت و گفت: انقلاب بحرین به حق انقلاب فراموش شده است و همه ما را فراموش کرده‌اند و نمی‌بینند که رژیم آل خلیفه در زندان‌ها با جوانان، پیرمردان، زنان و دختران مظلوم بحرین چگونه رفتار می‌کند.

وی با بیان شکنجه‌های صورت گرفته در زندان‌های رژیم آل خلیفه، گفت: در زندان علما، جوانان، زنان و دختران را بدون هیچ پوششی در سلول قرار می‌دهند و آنها را وادار می‌کنند در مقابل زندان‌بان‌های خود زانو زده و کفش‌های آنها را بوسه بزنند.

وی که خود طعم شکنجه‌های آل خلیفه را چشیده است، گفت: شکنجه جسمی قابل فراموشی است ولی شکنجه‌های روحی که در زندان‌های آل خلیفه انقلابیون متحمل می‌شوند قابل فراموشی نیست.

سندی با تاکید بر ادامه مقاومت تا سرنگونی رژیم آل خلیفه افزود: برخی این روزها حرف از سازش با رژیم آل خلیفه می‌زنند، این رژیم که انسان‌ها را برده می‌داند، تجاوز به ناموس را مباح می‌شمارد و از کشتن و تکه تکه کردن جسم مردم بحرین هراسی ندارد، قابل سازش نیست و ما تا آخرین قطره خون خود به مبارزه تا سرنگونی این رژیم غاصب و ستمگر ادامه می‌دهیم.

لازم به ذکر است در این همایش از نمایشگاه عکس انقلاب بحرین در مدرسه علمیه معصومیه رونمایی شد، این نمایشگاه به مدت یک هفته در شبستان مدرسه معصومیه دایر است.

انتهای پیام/2258/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول