اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حضور هیئت‌های مذهبی فردوس در مشهدالرضا(ع)

همزمان با سالروز شهادت شمس‌الشموس علی بن موسی‌الرضا(ع)، هیئت‌های مذهبی شهرستان فردوس برای برگزاری مراسم عزاداری در مشهدالرضا(ع) حضور یافتند.

حضور هیئت‌های مذهبی فردوس در مشهدالرضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، هیئت‌های مذهبی شهرستان فردوس هرساله طبق رسوم گذشته، در روز شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند و همراه با دیگر عزاداران، در صفوف به هم پیوسته و به‌صورت دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به سمت حرم مطهر رضوی به راه می‌افتند.

دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی شهرستان فردوس یا رضا گویان به سمت حرم مطهر رضوی به راه می‌افتند تا پس از طی مسافت و ورود به صحن و سرای مطهر، در مراسم عزاداری امام رئوف علی بن موسی‌الرضا(ع) حضور یابند و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس ثامن‌الحجج آقا علی به موسی‌الرضا(ع) تقدیم کنند.

این مراسم معنوی هر سال با شور و شکوه خاصی برگزار و جوانان هیئتی شهرستان فردوس برای حضور در دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی مراسم عزاداری امام رضا(ع) شور و حالی وصف ناشدنی دارند.

با توجه به فاصله هشت روزه از اربعین حسینی تا سالروز رحلت جانسوز پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)، این ایام در فردوس به چهل و هشتم معروف است که در این ایام مراسم عزاداری و سوگواری در هیئت‌های مذهبی برپاست.

هیئت حسینی سادات، فاطمیه طالار، فدائیان موسی بن جعفر(ع)، ابوالفضلی و هئیت جوادالائمه(ع) از جمله هیئت‌های مذهبی شهرستان فردوس هستند که امسال در روز شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس عزیمت کرده‌اند تا در مراسم عزای ولی نعمت‌شان باب‌الحوائج علی بن موسی‌الرضا(ع) حضور یابند و پس از سه روز عزاداری از سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) تا شهادت امام رضا(ع) در بارگاه مطهر رضوی به شهرستان باز می‌گردند.

فضیلت و برکات زیارت بارگاه رضوی

فضیلت زیارت امام هشتم(ع) در وصف نمی‌گنجد و قلم از تحریر آن عاجز است و انسان‌های عادی را توان درک آن نیست. مشهد مقدس آن امام بزرگ محل نزول و صعود ملائک مقرب الهی است در حدیثی از خود آن حضرت نقل شده که فرمودند: همانا در خراسان مکانی است که در آینده محل رفت و آمد فرشتگان خواهد شد.

پیوسته گروهی از ملائک از آسمان به این مکان فرود می‌آیند و گروهی از آنجا به آسمان صعود می‌کنند تا زمانی که در صور دمیده شود، به ایشان عرض شد: ای فرزند رسول خدا! این چه مکانی است؟ ایشان فرمودند: این مکان در سرزمین طوس واقع شده و به خدا قسم! باغی از باغ‌های بهشت است.

از آنجا که علی بن موسی‌الرضا(ع) مظهر کرامت و بزرگی است، هر کس که به زیارت ایشان برود، در دنیای پس از مرگ که دیار فقر و نیاز است، با کمال لطف و مهربانی به دیدار او خواهد آمد.

ابن اسحاق نهاوندی نقل می‌کند که امام رضا(ع) فرمود: کسی که با وجود دوری مرقدم مرا زیارت کند، روز قیامت در سه مکان به دیدارش می‌روم تا او را از سختی آن روز نجات دهم؛ در آن زمان که نامه‌های اعمال خوب و بد گشوده می‌شود، هنگام عبور از پل صراط و هنگام سنجیدن اعمال.

از فضائل دیگر زیارت امام رضا(ع) این است که ثواب و اجر و پاداش زیارت آن حضرت با زیارت رسول گرامی اسلام(ص) برابر شده است، امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند: همانا پسرم، علی، با ظلم و جور به واسطه سم کشته می‌شود و در کنار هارون در طوس دفن خواهد شد هر کس او را زیارت کند، مانند کسی است که پیامبر را زیارت کرده است.

زیارت قبر و مزار شریف آن حضرت برابر با ثواب هزار حج و هزار عمره است، امام رضا(ع) می‌فرماید: هر کس که مرا در آن مکان زیارت کند، مانند کسی است که رسول خدا(ص) را زیارت کرده است و خداوند ثواب هزار حج و هزار عمره مقبول را برایش می‌نویسد.

گزارش از اعظم جمالی

انتهای پیام/69007/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول