اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین دهه از ماه صفر

کاروانسراهای تاریخی خراسان رضوی میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) می‌شوند

به همت اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، کاروانسراهای تاریخی استان پس از مرمت میزبان زائران پیاده بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در دهه آخر صفر خواهند بود.

کاروانسراهای تاریخی خراسان رضوی میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجبعلی لباف خانیکی گفت: کاروانسراها و رباط‌های تاریخی سیدآباد، خاکستری، طرق و سنگ‌بست که در میان راه شهرستان‌های قوچان، نیشابور، فریمان به مشهد قرار دارند امسال با تلاش این اداره‌کل با مرمت، تجهیز و آماده‌سازی در اختیار کاروان‌های پیاده زائران علی‌بن موسی‌الرضا (ع) قرار خواهند گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: در این کاروانسراها که مربوط به دوره‌های تاریخی اسلامی و بیشتر صفویه است امکاناتی همچون اسکان با ظرفیت 500 نفر در هر شب در رباط خاکستری و پذیرایی و غذای گرم در سایر مکان‌ها پیش‌بینی شده است.

لباف اظهار داشت: همچنین در این مدت بیش از 110 رستوران، مجتمع خدمات بین راهی و بهداشتی در سراسر استان با نظارت ویژه این اداره‌کل به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی از آمادگی تمام ادارات میراث فرهنگی خراسان رضوی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی در این ایام برای پذیرایی از کاروان‌های پیاده و دیگر زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در حالت آماده‌باش قرار دارند و در مجموعه‌های زیر پوشش امکاناتی همچون پذیرایی، آب جوش و در صورت نیاز با توجه احتمال برودت هوا اسکان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی و هماهنگی‌های لازم برای اسکان اضطراری در حسینیه‌ها و مساجد روستاهای مسیر در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول