اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ناکامی در صعود به لیگ برتر صورت گرفت

صبا نماینده قم در لیگ دسته اول فوتبال امید کشور

تیم فوتبال صبا فصل آینده به عنوان نماینده فوتبال استان قم در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود.

صبا نماینده قم در لیگ دسته اول فوتبال امید کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیمی که دو سال متوالی نماینده فوتبال استان قم در مسابقات لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور بود، در سال 1391 به رقابت‌های لیگ دسته اول سقوط کرد و امسال در این بازی‌ها به دنبال جواز بازگشت به لیگ برتر بود که البته موفق عمل نکرد.

تیم فوتبال امید صبای قم با ایجاد دگرگونی در ترکیب کادر فنی و بازیکنان خود با یک مربی جوان و با دانش همچون حسین گنجیان که از چهره‌های آینده‌دار مربیگری فوتبال در کشورمان به شمار می‌رود، گام به رقابت‌های لیگ دسته اول امسال گذاشت و امید زیادی داشته تا به لیگ برتر صعود کند.

این تیم در مرحله مقدماتی با تیم‌های فوتبال امید شهرداری نوژن نوشهر، داروسازی وتاک ساری، پرسپولیس قائمشهر، ابومسلم مشهد و شهید آسیابی کلاله گلستان همگروه بود و به عنوان تیم دوم به مرحله نهایی راه یافت.

امیدهای صبای قم کار خود برای بازگشت به لیگ برتر را در دسته اول امسال خوب شروع کردند و در پایان دیدارهای مرحله گروهی با کسب 6 پیروزی، یک تساوی و 3 باخت در مجموع به 19 امتیاز دست یافتند و به عنوان تیم دوم گروه سوم مقدماتی همراه با ابومسلم مشهد به مرحله نهایی رسیدند.

البته لازم به توضیح است که امسال رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ آزادگان در سه گروه شش تیمی و یک گروه چهار تیمی به انجام رسید و در نهایت از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی صعود کرد.

هشت تیم حاضر در مرحله نهایی به صورت مجتمع بازی‌های خود را در دو شهر برگزار کردند و در نهایت از هر گروه تیم اول به عنوان قهرمان مستقیما به مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال امید کشور راه یافت و تیم‌های دوم نیز برای بازی پلی آف انتخاب شدند تا یکی از آنها لیگ برتری شود.

شاگردان حسین گنجیان در تیم فوتبال امید صبای قم در گروه دوم مرحله نهایی با تیم‌های فوتبال امید مس رفسنجان، شهرداری تبریز و شهرداری یاسوج به رقابت پرداختند و سرانجام از بین آنها تیم میزبان بازی‌های این گروه یعنی امید مس رفسنجان با کسب هفت امتیاز به عنوان صدرنشین به صورت مستقیم به لیگ برتر فوتبال امید کشور صعود کرد.

در این گروه تیم امید شهرداری یاسوج نیز هفت امتیاز کسب کرد، اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس رفسنجان در مکان دوم ایستاد و راهی بازی پلی آف شد، اما تیم‌های صبای قم و شهرداری تبریز در لیگ دسته اول فوتبال امید کشور باقی ماندند تا در سال 1393 بار دیگر در لیگ دسته اول به دنبال جواز صعود به لیگ برتر فوتبال باشند.

انتهای پیام/78002/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول