اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌هفته دوازدهم فوتبال دسته یک جوانان/

صبا در قم از خورشید قروه پذیرایی می‌کند

مسابقات فوتبال گروه دوم لیگ دسته یک جوانان کشور از فردا وارد هفته دوازدهم می‌شود که در یکی از این دیدارها صبا در قم از خورشید قروه پذیرایی می‌کند.

صبا در قم از خورشید قروه پذیرایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هفته چهارم از دور برگشت رقابت‌های فوتبال دسته یک جوانان کشور چهارشنبه با دیدار نمایندگان استان‌های کردستان و قم آغاز می‌شود.

در این رقابت که از گروه دوم مسابقات برگزار می‌شود، تیم خورشید قروه نماینده استان کردستان در دیداری حساس به مصاف صبای قم می‌رود.

این دو تیم در جدول رده‌بندی شانه به شانه هم پیش می‌روند به گونه‌ای که در حال حاضر و پس از پایان بازی‌های هفته یازدهم خورشید قروه با 15 امتیاز در رتبه چهارم و تیم صبا نیز با 14 امتیاز و یک بازی کمتر در رده پنجم جدول ایستاده است.

نماینده استان کردستان که در هفته‌های هشتم، نهم و دهم برابر رقبای جنوبی خود نتایج را واگذار کرده بود، هفته گذشته موفق شد دست به کار بزرگی بزند.

خورشید قروه در این بازی موفق شد در ورزشگاه شهید چمران این شهرستان با نتیجه یک بر صفر بر پاس همدانی غلبه کند که تا پیش از برگزاری رقابت‌های هفته یازدهم در صدر قرار داشت.

اما پیروزی خورشید قروه برابر این تیم نه تنها 3 امتیاز شیرین برای میزبان به همراه داشت بلکه موجب شد، پاس همدان نیز با سقوط یک‌پله‌ای در جدول جای خود را به نفت امیدیه بدهد.

اما فردا و در چهارمین هفته از دور برگشت رقابت‌ها و در حالی که به جز بازی‌های این هفته هر تیم 4 رقابت دیگر در پیش دارد خورشید قروه در قم باید به میهمانی صبای این شهر برود.

شاگردان هادی مرادیانی در تیم خورشید قروه تاکنون در این فصل هیچ تساوی نداشته‌اند و از 10 بازی خود صاحب 5 برد و 5 باخت هستند. 

از آن طرف نیز، تیم صبا در 9 دیدار برگزار شده خود 4 بار پیروز شده و 3 بار طعم تلخ شکست را چشیده است، ضمن آنکه در دو دیدار نیز به تساوی دست یافته که همین امر احتمال مساوی شدن بازی فردا را با توجه به نتایج دو تیم کاهش می‌دهد.

نگاهی به کارنامه خطوط دفاعی و حمله دو تیم از وضعیت بهتر میزبان حکایت دارد، شاگردان گائینی در صبا در این 9 بازی 17 بار دروازه حریفان را باز و 12 گل نیز دریافت کرده‌اند.

اما خورشید قروه در 10 دیدار خود تنها 10 بار موفق به گلزنی شده است و در مقابل 17 بار نیز دروازه خود را باز شده دیده است.

میانگین تقریبی 2 گل زده در هر بازی برای صبای میزبان و 1.7 گل خورده در رقابت‌های این فصل برای خورشید میهمان نگرانی‌ها را برای نماینده استان کردستان افزایش داده است.

با وجود اینکه خورشید قروه با تیم یکی مانده به آخر جدول یعنی منتظران بندر امام 7 امتیاز فاصله و از حاشیه امنیت خوبی برخوردار است، اما اگر بازیکنان این تیم می‌خواهند کورسوی امید برای صعود از این گروه و حضور در جمع تیم‌های مرحله نهایی را حفظ کنند چاره‌ای جز قربانی کردن صبا در قم ندارند.

باتمام این اوصاف خورشید قروه 15 امتیازی بر فرض پیروزی در 5 بازی آینده خود نیز 30 امتیازی خواهد شد و با توجه به حضور دو تیم 22 امتیازی در جدول چندان نمی‌تواند به آینده امیدوار باشد.

اما صبای قم که یک بازی کمتر دارد در اندیشه کسب 3 امتیاز خانگی در بازی فردا و رساندن جمع امتیازات خود به عدد 17 است تا به لطف تداوم بردهای خود و البته افت صدرنشینان بتواند با چیزی شبیه معجزه به مرحله بعد راه یابد.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی گروه دوم نفت امیدیه و پاس همدان با 22 امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های اول و دوم جدول 9 تیمی این گروه قرار دارند.

پس از این دو تیم پتروشیمی ماهشهر با 16، خورشید قروه با 15، صبای قم و ولایت اهواز با 14 و آب منطقه‌ای کرمانشاه با 13 امتیاز در رده‌های سوم تا هفتم قرار دارند.

منتظران بندر امام و پارس خلیج خودرو نیز با 8 و 3 امتیاز فانوس به دستان جدول رده‌بندی هستند که البته پارسی‌ها همچون صبای قم یک بازی عقب افتاده دارند.

رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران در بخش مردان در دو گروه در حال برگزاری است و دو تیم برتر هر گروه جواز صعود به مرحله نهایی را دریافت خواهند کرد.

در نهایت با انجام بازی‌ها بین این چهار تیم، دو تیم برتر مسابقات راهی لیگ برتر جوانان ایران در سال آینده خواهند شد.

انتهای پیام/79012/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول