اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره‌های شهدا اکسیری بر روح‌های خراشیده

یادواره‌های شهدا اکسیری بر روح‌های خراشیده از ناهنجاری‌ها و انحرافات هستند.

یادواره‌های شهدا اکسیری بر روح‌های خراشیده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، خداوند در آیات مختلف بر لزوم جهاد در راه خدا و عدم ترس از دشمنان تاکید کرده است و مومنانی که با اخلاص در راه خدا می‌جنگند را بشارت بهشت داده است.

خداوند به مومنان هشدار می‌دهد که تعداد و تجهیزات دشمن آنان را هراسان نکند و خداوند دشمنان را در چشم جهادگران اندک و مومنان را در چشم دشمنان انبوه نشان خواهد داد و در چند آیه نیز از نصرت الهی در جهاد یاد می‌کند.

جان به عنوان بزرگ‌ترین دارایی انسان است که جایگزینی ندارد و کسی که با اخلاص بزرگ‌ترین دارایی خود را در راه خدا و با دستور الهی نثار کند در بهشت جاویدان خواهد بود.

آغاز جنگ تحمیلی بعد از 550 روز بعد از پیروزی انقلاب

انقلاب اسلامی ایران که با رهبری امام راحل در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسیده بود در 31 شهریور 1359 شاهد شروع رسمی حمله دولت صدام به میهن اسلامی بود که تنها 550 روز طعم پیروزی انقلاب اسلامی را چشیده بود.

عراق با 12 لشکر زرهی، مکانیزه و پیاده و 36 تیپ مستقل با پنج هزار و 40 دستگاه تانک، 400 قبضه توپ ضد هوایی، 366 فروند هواپیما و 400 فروند هلیکوپتر از سه محور به ایران حمله کرد.

در نگاه اول پیروزی ارتشی با تجهیزات مدرن و حمایت بی‌حد و حصر کشورهای بلوک شرق و غرب آن زمان که گفتمان عزت خواهانه و دفاع همه جانبه از مستضعفان جهان و شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب اسلامی پایه‌های تئوریک حکومت های مادی محورانه آنان را به لرزه در آورده بود بر کشوری که 550 روز از انقلابش گذشته بود و شاهد حملات مسلحانه جدایی‌خواهان و چند دستگی داخلی و از هم پاشیدگی ارتش و چنددستگی سیاسی بود مسجل به نظر می‌رسید ولی امام خمینی(ره) که با اطمینان از نصرت الهی 15 سال تبعید را تحمل کرد و با دست خالی حکومت پهلوی را با کمک و حمایت مردم سرنگون کرد با اطمینان از وعده‌های الهی در برابر دشمن ایستادگی کرد.

در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که دو هزار و 887 روز طول کشید شاهد نبرد فعال در هزار روز بوده‌ایم.

جنگ تحمیلی طولانی‌ترین جنگ قرن

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که 96 ماه و یا به عبارتی هشت سال طول کشید شاهد شهادت بیش از 200 هزار نفر و جانبازی 140 هزار نفر و مجروح شدن بیش از 300 هزار نفر و 40 هزار نفر آزاده از فرزندان این مرز و بوم بوده‌ایم.

تعداد کشته‌های عراقی 400 هزار نفر و اسرای آنان بیش از 70 هزار نفر بوده است و خون آنان بر گردن کسی است که با خیال ضعیف بودن تجهیزاتی و انسانی ایران ابتدای انقلاب معاهده‌الجزایر را پاره کرد ولی بعد از هشت سال همان موارد را پذیرفت و به دست حامی اصلی خود به طرز رقت باری دستگیر و کشته شد.

جنگ تحمیلی عراق و نظام استکباری علیه ایران اسلامی طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین و وسیع‌ترین جنگ‌ها بوده است که پنج برابر جنگ اول جهانی و دو برابر جنگ دوم جهانی بود.

مازندران 10 و 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

 مازندران در طول هشت سال دفاع مقدس نزدیک به 10 هزار و 500 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و نزدیک به 25 هزار جانباز و نزدیک به دو هزار و 400 آزاده در طول دفاع مقدس سهم مازندران بوده است.

شهرستان سوادکوه در دفاع مقدس فضای معنوی و انقلابی داشت که حضور بیش از پنج هزار نفر از آنان در جبهه‌های حق علیه باطل بیانگر همسویی آنان با رهنمودهای امام راحل بوده است.

سوادکوه دو خانواده سه شهید و 11 خانواده دو شهید دارد

تقدیم 424 شهید، هزار و 130 جانباز که 360 نفر آنان بالاتر از 25 درصد جانباز هستند از سوادکوه برای پاسداری از کیان انقلاب اسلامی بوده است و دو خانواده سه شهید(خانواده شهید رضایی و شهید مرادی) و 11 خانواده دو شهید به عنوان نمادهای سوادکوه در صبر و استقامت و مقاومت هستند.

سومین یادواره سرداران و امیران و 424 شهید سوادکوه و سوادکوه شمالی که امروز در شیرگاه برگزار شد فرصت مناسبی است که با یادآوری حماسه‌های شهیدان و رزمندگان و ایثارگران به وظایف و رسالت‌های خود در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری عمل کنیم.

هنگامی که سمینارها و بودجه‌ها و تسهیلات و دستورالعمل‌ها نمی‌توانند ناهنجاری‌ها و انحرافات سیاسی و اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی را کاهش دهند تابوت‌های شهدا و یا یادواره‌های آنان مانند اکسیری هستند که روح‌های خراشیده را جلا می‌دهند و شهیدان نمرده‌اند بلکه زنده‌اند و از آرمان‌ها و اصول رهبرشان محافظت می‌کنند.

انتهای پیام/86015/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول