اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کازرون صورت گرفت

برگزاری یادواره 3 تن از شهدای دوران انقلاب

یادواره سی و پنجمین سالروز شهادت سه تن از شهدای دوران انقلاب کازرون در مسجد حاج طالب این شهر برگزار شد.

برگزاری یادواره 3 تن از شهدای دوران انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان کازرون در حاشیه این مراسم باشکوه که با حضور فرمانده سپاه پاسداران کازرون و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و سایر اقشار مردم در مسجد حاج طالب این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شهیدان عبدالحسین خدیو، صدرالله شیخیان و بانو قیمتی برنجی سه تن از شهدای دوران انقلاب اسلامی شهر کازرون بودند که هر سه این عزیزان در نهم دی ماه 57 توسط مأموران رژیم ستم‌شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

احمد رضازاده افزود: اداره بنیاد شهید انقلاب اسلامی بنا به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در میان نسل جوان هر ساله به برگزاری یادواره شهدا و تبیین این فرهنگ ارزشمند در جامعه اقدام می‌کند.

وی گفت: در نیمه نخست سال جاری افزون بر 56 یادواره شهدا در سطح شهرستان کازرون و نیز یادواره یک‌هزار و 100 شهید به خون خفته این دیار برگزار شده است.

رئیس بنیاد شهید شهرستان کازرون تصریح کرد: امروزه وظیفه همگان است که یاد و خاطره رشادت و دلاورمردی‌های دلیرمردان و شیرزنانی که با دست خالی در دوران انقلاب اسلامی و نیز در دفاع مقدس در مقابل ظلم و ستم و دنیای استکبار ایستادگی کردند را در میان نسل جوان زنده نگاه داریم.

رضازاده بیان داشت: به برکت ریخته شدن خون‌های پاک بهترین جوانان به پای نهال انقلاب در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروزه شاهد درختی تناور و مقاوم هستیم که در مقابل تمام نقشه‌های شوم دشمنان سرافرازانه ایستادگی می‌کند.

وی بیان داشت: به منظور تبیین روحیه فداکاری و رشادت شهدا در میان نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، این اداره برای برگزاری افزون بر 200 یادواره شهدا برای سال آینده در سطح این شهرستان برنامه‌ریزی کرده است. 

رئیس بنیاد شهید شهرستان کازرون گفت: مردم این شهرستان یک‌هزار و 100 شهید به خون خفته را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند که از این تعداد 10 شهید مربوط به دوران انقلاب بوده که توسط رژیم ستم‌شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

به گزارش فارس، این مراسم با مداحی یکی از مداحان اهل بیت و بیان خاطراتی از شهیدان خدیو، شیخیان و بانو برنجی توسط برادر شهید صدرالله شیخیان به پایان رسید.

انتهای پیام/2448/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول